• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey

Thumbnail
View/Open
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey (626.7Kb)
Date
2018
Author
Nazlı, Murat
Mutlu, Eda Evla
Metadata
Show full item record
Abstract
As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in especially high revenue firms, this study aims to reveal similarities and differences about disability disclosure of top 50 Fortune firms’ websites in Turkey. Website contents are analyzed via content analysis. Results indicate that firms give emphasis on ‘physical conditions in facilities’, ‘education of people with disabilities and employees’, ‘products’, ‘requirements to get services’ and ‘donations’. In some industries firms share similar contents though differences are more than similarities in overall. Firms’ poor application of disability employment related legislations are also discussed in results. Accordingly this study reveals current understanding while emphasizing potential improvements.
 
Engellilik konusunda dünya genelinde artan farkındalık neticesinde, Türkiye’deki örgütlerin değerlerini, normlarını ve davranışlarını bu doğrultuda gözden geçirdikleri varsayılmaktadır. Bu çalışmada meşruiyetini koruma niyetinde olan, özellikle de yüksek gelirli firmalar dikkate alınarak, Türkiye’nin en iyi 50 Fortune firmasının web sitelerinin engelli kavramına ilişkin içeriğinde benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Web sitesi içerikleri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlara bakıldığında, firmalar ‘tesislerdeki fiziksel koşullar’, ‘engelli ve çalışan eğitimi’, ‘ürünler’, ‘hizmet alabilme koşulları’ ve ‘bağışlar’ konularına ağırlık vermişlerdir. Bazı sektörlerde firma web sitelerinin benzer içerikleri paylaştığı görülmektedir, ancak genel olarak farklılıklar benzerliklerden fazladır. Firmaların engellilere yönelik yasal zorunlulukları uygulamadaki yetersizliği de sonuçlarda tartışılmıştır. Bu açıdan, yapılan çalışma mevcut anlayışı ortaya koyarken, olası iyileştirme alanlarını da vurgulamaktadır.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/176
Collections
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.