dc.contributor.author | Dayan, Ayşenur | |
dc.contributor.author | İnce, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2021-10-13T06:37:34Z | |
dc.date.available | 2021-10-13T06:37:34Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Dayan A., İnce S. (2021). Hemşirelik eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı. Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12566/945 | |
dc.description.abstract | Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde teknoloji, sürekli gelişmekte ve yenilenmekte olan bir unsur olarak var olmaktadır. Yeni öğretim teknolojileri geliştirildikçe, geleneksel öğrenme yöntemleri dışında farklı öğrenme yöntemleri ve süreçleri oluşmaktadır. Bu yeni gelişen yöntemlerden biri de sanal gerçeklik teknolojisidir. Sanal gerçeklik, bilgisayarda canlandırılan üç boyutlu görüntülerin, bazı cihazların yardımıyla kişilere “gerçek bir dünya” gibi yansıtılmasıdır. Sanal gerçekliğin yaşanmasını sağlayan bu cihazlar; bilgisayar, gözlük, kulaklık ve hareket algılayıcı sensörlerin birleşimiyle oluşan bir donanımdır. Bilgisayar yardımıyla oluşturulan bu alternatif dünya kişiye gerçekmiş hissi vermektedir. Bu sanal dünya kullanıcısına kendini test etme, alıştırmalar yapma ve çevresini değerlendirme imkanı sunmaktadır. Sanal gerçeklik teknolojileri eğitim aracı olarak birçok çalışmada ele alınmış ve çalışmalar sonucunda sanal gerçeklik kullanımının öğrencilerin performansını önemli ölçüde arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Sanal gerçekliğin nesnelerin özgürce incelenmesine izin vermesi yönüyle, aktif öğrenme ortamları sağlayarak öğrencilerin hayal gücünü kullanabileceği ve yaratıcı kavramlar geliştirme yetilerini olumlu yönde etkileyebileceğini vurgulanmaktadır. Sanal gerçeklik uygulamalarının etkili bir şekilde zamandan tasarruf etmesi, eğitim maliyetlerini azaltması ve sağlık profesyonellerinin becerilerinin koordinasyon uygulamasına yardımcı olması nedenleriyle hemşirelik eğitiminde kullanımı yaygınlaşmaktadır. Hemşirelik eğitimi, öğrenciye profesyonel hemşirelik kimliğini kazandırmak ve öğrenciyi mesleki yaşama hazırlamak amacıyla yapılandırılmış, teorik ve pratik eğitimin bir bütün olarak sunulduğu bir eğitim sistemidir. Bu sistemde hemşirelik öğrencilerinden bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri iyi bir düzeyde kazanmaları beklenmektedir. Literatürdeki araştırma sonuçları değerlendirildiğinde hemşirelik temel beceri eğitimlerinde kullanılan sanal gerçeklik yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarı ve mesleki beceri performansını arttırmada olumlu etkisi olduğu saptanmıştır. Ayrıca sanal gerçeklik yöntemlerinin öğrenciye üç boyutlu görsel-işitsel animasyonlar ile gerçekmiş gibi bir ortam oluşturmasını, bununla birlikte öğrenciyi deneyerek öğrenmeye yönelterek uygulamalarda aktif olarak rol almasını sağlamasını, komplike bir durumda karar vermesi için düşündürmesi ve gerçeğe çok yakın bir eğitim ortamı oluşturarak öğrencinin klinik ortam öncesi beceri yeterliliğini ve motivasyonunu arttırmasını sağlamaktadır. | tr_TR |
dc.description.sponsorship | No sponsor | en_US |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Virtual reality | en_US |
dc.subject | Sanal gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Nursing education | en_US |
dc.subject | Hemşirelik eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Teknoloji | tr_TR |
dc.title | Hemşirelik eğitiminde sanal gerçeklik teknolojisinin kullanımı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en_US |
dc.relation.publicationcategory | National publication | en_US |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-2952-5615 [Dayan, Ayşenur] | |
dc.contributor.abuauthor | Dayan, Ayşenur | |
dc.contributor.yokid | 325503 [Dayan, Ayşenur] | |