dc.contributor.author | Dayan, Ayşenur | |
dc.contributor.author | Nargiz Koşucu, Sibel | |
dc.contributor.author | Altın Çetin, Arife | |
dc.contributor.author | Kurnaz, Hakan | |
dc.contributor.author | Gürsoy, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2021-10-12T14:03:27Z | |
dc.date.available | 2021-10-12T14:03:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Dayan, A., Nargiz Koşucu, S., Altın Çetin, A., Kurnaz, H. & Gürsoy, A. (2021). Hemşireliğin temel uygulamaları eğitimini laboratuvar ortamı yerine uzaktan eğitimle yürütmek: Covid-19 pandemi sürecinde bir örnek. Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12566/944 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Hemşirelik Esasları dersinin teorik ve laboratuvar uygulamalarının uzaktan eğitim ile yürütülmesinde kullanılan bir eğitim yaklaşımının sonuçlarının aktarılmasıdır. Covid-19 pandemisi nedeniyle olumsuz etkilenen sektörlerden biri de eğitimdir. Özellikle kuramsal ve uygulamalı öğretimi kapsayan hemşirelik eğitimi bu süreçten önemli ölçüde etkilenmiştir. Bu süreçte bölümümüz 2020-2021 eğitim- öğretim yılını uzaktan eğitimle yürüttü. Hemşirelik Esasları dersi, süresi azaltılmadan, teorik kısmı ters yüz eğitim, çevrim içi sunu ve video kayıtları ile konu anlatımı şeklinde gerçekleştirildi. Dersin laboratuvar uygulamaları ise, çevrim içi olarak, uygulama kontrol listeleri eşliğinde video gösterimi, soru cevap ve tartışma şeklinde yürütüldü. Dersin teorik kısmı çevrimiçi sınav yapılarak değerlendirildi. Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesinde öğrencilerin ev ortamında gerçekleştirebileceği uygulamalar seçilerek öğrencilere bildirildi ve uygulamayı gerçekleştirmeden önce bilgilendirilmiş onamları alındı. Öğrenciler, uygulamaları evde yaparak video olarak kaydettiler. Bu kayıtlar daha sonra olumlu, hatalı ve eksik uygulamalar yönünden çevrimiçi görüşme yapılarak öğrenciler ile birlikte değerlendirildi. Bu yaklaşım (değerlendirme oturumları) ile uzaktan eğitimin getirdiği sınırlılıklardan biri olan eğitmen-öğrenci arasındaki etkileşim yetersizliğinin azaltılması hedeflendi. Ayrıca öğrencinin hatalı ve eksik uygulamalarını fark etmesini, zayıf ve güçlü olduğu uygulama basamaklarını görebilmesini sağladığı, motivasyonlarının ve memnuniyet oranların olumlu şekilde etkilediği gözlendi. Öğrencilerin Hemşirelik Esasları dersine katılımının %70-100, dersten memnuniyetinin % 89, başarı oranının ise % 80 olduğu tespit edildi. Pandemi dönemindeki zorunlu uzaktan eğitimde Hemşirelik Esasları dersinin etkin bir şekilde yürütülmesi için öğrenci etkileşimi, katılımı ve motivasyonu önemlidir. Bu bağlamda dersin yürütülmesinde laboratuvar uygulamalarının video gösterimi ile çevrim içi ders yapılmasının, tekrar izleyebilmeleri için kaynakların temin edilmesinin, öğrencilerin değerlendirmesinde yaptığı uygulamaları video kaydına almasının ve bu kayıtların öğretim elemanı ile birlikte değerlendirilmesinin öğrencilerin derse katılımını başarısını ve memnuniyetini arttırdığı görülmektedir. Bu yaklaşım uzaktan eğitimin getirdiği, öğrenciyle etkileşim sınırlılığın azalmasına önemli katkı sağlamıştır. Bu doğrultuda uzaktan eğitim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin yaptıkları uygulama videolarının ve değerlendirme oturumlarının yüz yüze eğitimde de kullanılmasının öğrencilerin başarısına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.description.sponsorship | No sponsor | en_US |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Hemşirelik Eğitiminin Geleceği Sempozyumu 3: Pandemi Sürecinde Eğitimi İyileştirme Yaklaşımları | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Distance education | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | Nursing education | en_US |
dc.subject | Hemşirelik eğitimi | en_US |
dc.subject | Nursing fundamentals | en_US |
dc.subject | Hemşirelik esasları | tr_TR |
dc.subject | Laboratory practice | en_US |
dc.subject | Laboratuvar uygulamaları | tr_TR |
dc.title | Hemşireliğin temel uygulamaları eğitimini laboratuvar ortamı yerine uzaktan eğitimle yürütmek: COVİD-19 pandemi sürecinde bir örnek | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en_US |
dc.relation.publicationcategory | National publication | en_US |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-2952-5615 [Dayan, Ayşenur] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-4100-5767 [Nargiz Koşucu, Sibel] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-9743-6454 [Altın Çetin, Arife] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-7407-8797 [Kurnaz, Hakan] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-3585-4500 [Gürsoy, Ayla] | |
dc.contributor.abuauthor | Dayan, Ayşenur | |
dc.contributor.abuauthor | Nargiz Koşucu, Sibel | |
dc.contributor.abuauthor | Altın Çetin, Arife | |
dc.contributor.abuauthor | Kurnaz, Hakan | |
dc.contributor.abuauthor | Gürsoy, Ayla | |
dc.contributor.yokid | 325503 [Dayan, Ayşenur] | |
dc.contributor.yokid | 268143 [Nargiz Koşucu, Sibel] | |
dc.contributor.yokid | 325507 [Altın Çetin, Arife] | |
dc.contributor.yokid | 322918 [Kurnaz, Hakan] | |
dc.contributor.yokid | 104264 [Gürsoy, Ayla] | |