Çocukların cinsel istismarı suçu
Özet
Tezin konusunu, toplum tarafından çok fazla tepki çeken ve Türkiye’de de gittikçe artarak büyük bir sorun haline gelen çocukların cinsel istismarı suçu oluşturmaktadır.
Çocukların cinsel istismarı suçu, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun “Kişilere Karşı Suçlar” kısmının “Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar” bölümünde yer alan 103. maddede düzenlenmiştir.
Suçun işlenebilmesi bakımından çocuğun yaşı, psikolojisi ve farkındalığı önem arz etmektedir. Bunun yanında, çocuğa yönelik olarak uygulanan cinsel eylemlerin niteliğine göre tayin olunacak cezanın miktarı da değişmektedir. Örneğin, çocuğun vücuduna temas içeren cinsel davranışlar çocukların cinsel istismarı suçunun basit halini oluştururken, eylemin cinsel ilişki boyutuna varması halinde ise cinsel istismar suçunun nitelikli hali oluşmaktadır. Bu hususlar tez içerisinde ayrıntılı olarak ele alınmaya çalışılmıştır.
Çalışmamızda, Kanun’daki düzenlemenin içerdiği problemler ve uygulamada yaşanan sorunlar Yargıtay kararları çerçevesinde ele alınmıştır. Suç kapsamına giren cinsel davranış türleri ile yaş gruplarına göre düzenlemede yer alan ayrımlar ayrıntılı olarak incelenmiş ve tartışılmıştır. Bilhassa çocukların birbirlerine karşı gerçekleştirdikleri cinsel davranışlar ve cinsel ilişki boyutuna varan eylemlerine vurgu yapılarak, Kanun’daki ve uygulamadaki sorunlar ele alınmış, bu çerçevede suç tipi ile ilgili olarak tartışmalı hususlara katkı yapılması amaçlanmıştır. This is the subject of the thesis, Turkey frequently experienced and society
constitute the crime of sexual abuse of children by seeing too much response.
The crime of sexual abuse is addressed in the 103rd article in the "Crimes
Against Sexual Immunity" section of the "Crimes Against Persons" section of the New
Turkish Penal Code No.5237.
The child's age, psychology and consciousness of the child are important for the
commission of the crime. In addition, the amount of punishment to be determined
according to the nature of the sexual acts applied to the child varies. For example,
sexual behaviors involving contact with the child's body constitute the simplest form of
the sexual abuse crime of children, if the act reaches the dimension of sexual
intercourse, a qualified version of the sexual abuse crime will emerge. These issues
have been tried to be dealt with in detail in the thesis.
In our study, the problems in the regulation and the problems encountered in
practice were handled within the framework of the decisions of the Supreme Court. The
types of sexual behavior within the scope of the crime and the differences according to
age groups in the regulations were examined and discussed in detail. Especially by
emphasizing children's sexual behaviors towards each other and their actions up to the
extent of sexual intercourse, the problems encountered in the Law and in practice were
addressed, and within this framework, it was aimed to contribute to the controversial
issues related to crime.
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Cinsel dokunulmazlığa karşı suçlarda rıza kavramı
Şahiner, Büşra (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Cinsel dokunulmazlığa karşı suçlara, kanun koyucu tarafından 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 102.-105. maddeleri arasında yer verilmiştir. Rıza kavramı ise, kanun koyucu tarafından hukuka uygunluk nedeni olarak Türk Ceza ... -
5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu’nda reşit olmayanla cinsel ilişki suçu
Bozada, Berfin (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 104. maddesinde “Reşit Olmayanla Cinsel İlişki Suçu” düzenlenmiştir. Bu maddenin ilk fıkrasında suçun basit hali düzenlenmiş olup, suçun temel cezası belirlenmiştir. Söz konusu suç ile ... -
Sağlık profesyonellerinin çocuklarına verdikleri cinsel eğitimle ilgili yaklaşımlarının belirlenmesi: bir kamu hastanesi örneği
Şanlı, Yasemin; Şahan, Özlem; Aslan, Ergül (Androl Bul, 2022)OBJECTIVE: This study was carried out to determine the approaches and attitudes of health professionals who have children aged 4 and over, regarding the sexual education they give to their children. MATERIAL and METHODS: ...