Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğluer, Kemal
dc.contributor.authorMert, İbrahim Sani
dc.date.accessioned2021-09-24T08:04:43Z
dc.date.available2021-09-24T08:04:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationEroğluer, K. & Mert, İ. S. (2020). Türkiye’de inovatif girişimciliğe esas yaratıcı fikirlerin ortaya çıkışında etkili faktörlerin belirlenmesine yönelik keşfedici nitel bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1722-1738.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/862
dc.description.abstractAmaç – Bu çalışmada küreselleşme, bilim ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmelerin bir etkisi olarak Türkiye’de inovatif girişimciliğe esas yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem – Çalışma Mersin’de 6 farklı sektörde faaliyet gösteren 59 küçük ve orta ölçekli işletmede yapılmıştır. Çalışmaya 166 kişi katılmıştır. Katılımcılara yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasına etki eden konuları belirlemek üzere altı soru sorulmuştur. Tüm katılımcılarla yapılan görüşmeden sonra elde edilen veriler nitel araştırma ilkelerine uygun olarak gruplandırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler literatürde yer alan çalışmalarla desteklenmiştir. Bulgular – Elde edilen verilerin gruplandırılarak analiz edilmesi sonucunda bilişim ve imalat sektörlerinde girişimcilik ve inovasyona yönelik daha büyük bir ilgi olduğu belirlenmiştir. Örgütün kurucu ve sahiplerinin inovasyona daha çok önem verdikleri belirlenmiştir. Çalışanlar tarafından tecrübe, eğitim, araştırmacılık, ihtiyaçlara duyarlılık kişilik özelliklerinin ön planda olduğu belirlenmiştir. Örgütsel özellikler kapsamında ise iş bilgisi ve bilişsel yetkinliğin ön planda olduğu belirlenmiştir. Tartışma – Çalışma sonucu elde edilen sonuçlar sektörel bazda kişisel ve örgütsel özellikler başlığında incelenmiştir. Sektörel bazda detaylı bir inceleme yapılması nedeniyle literatüre katkı sağlayacağı ve sonraki çalışmalara destek olacağı değerlendirilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractPurpose – This study aims to identify effective factors in the emergence of creative ideas in Turkey with the impact of globalization to science and technology. Design/methodology/approach – Survey has been done in Mersin City of Turkey including 59 small and medium enterprises (SMEs) working in separate sectors. Six questions were asked to determine subjects that have impact on building creative ideas. The data collected from all the participant interviews were grouped and analyzed in accordance with the qualitative research techniques. All the collected varies are supported by studies in the literature. Findings – As a result of analyzing the obtained data by grouping, it is determined that there is a greater interest in entrepreneurship and innovation in information and manufacturing sectors. It has been determined that the founders and owners of the organization give more importance to innovation. It has been determined that experience, education, research, and sensitivity to personality traits are at the forefront by the employees. It is determined that business knowledge and cognitive competence are at the forefront within the scope of organizational features. Discussion – The results obtained from the study are analyzed on the basis of personal and organizational features on a sectoral basis. It is considered that it will contribute to the literature and support future studies due to a detailed examination on a sectoral basis.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherİşletme Araştırmaları Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectInnovative entrepreneurshipen_US
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectİnovasyontr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectGirişimciliktr_TR
dc.subjectİnovatif girişimciliktr_TR
dc.subjectNitel araştırmatr_TR
dc.titleTürkiye’de inovatif girişimciliğe esas yaratıcı fikirlerin ortaya çıkışında etkili faktörlerin belirlenmesine yönelik keşfedici nitel bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA qualitative exploratory factor analysis to identify effective factors in the emergence of creative ideas in Turkeyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume12
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1722
dc.identifier.endpage1738
dc.contributor.orcid0000-0002-2850-1865 [Mert, İbrahim Sani]
dc.contributor.abuauthorMert, İbrahim Sani
dc.contributor.yokid220779 [Mert, İbrahim Sani]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2020.940


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster