Ara
Toplam kayıt 44, listelenen: 1-10
Impact of Covid-19 pandemic on tourism research : a bibliometric analysis using cite space
(International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 2024)
This research aims to review the extant literature on Covid-19 using bibliometric analysis in an attempt to gauge the evolving state of tourism research since the beginning of the Covid-19 pandemic. The ...
Travel motivations of Y and Z generations
(IV. International Applied Social Sciences Congress, 2020)
Introduction: It is quite important to understand and predict the travel motivations of Y and Z generations to be able to make future plans and strategies.
Aim: The aim of this research is to determine the travel motivations ...
Ethical food entrepreneurship: a review of the literature and a case analysis based on ethical matri
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023)
Smart tourism destination in smart cities paradigm: a model for Antalya
(Springer Nature Switzerland AG, 2019)
Smart tourism destination (STD) concept has taken serious attention as a result of the smart city initiatives. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional service ...
University education and creativity: an assessment from the student’s perspective
(Eurasian Journal of Educational Research - EJERAnı Yayıncılık, 2019)
Problem Statement: Universities are the institutions responsible for carrying out scientific research and raising highly qualified human power. Highly qualified human power are intellectuals equipped with knowledge andskills ...
Etik boyutuyla gıda ekosistemi: sorunlar ve ileriye dönük yaklaşımlar
(4. Uluslararası Tarım ve Gıda Etiği Kongresi, 2023)
Bu bildiri, karmaşık yapılı gıda ekosisteminin sürdürülebilirlik ve etik boyutları incelemektedir. Gıda ekosisteminin üre tim, tüketim, pazarlama, tarım, hayvancılık ve lojistik gibi farklı alanlarına odaklanarak, her ...
Turizm yatırım teşvikleri çerçevesinde Antalya
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Kamu yatırım teşvikleri, yatırım kararlarını yönlendiren, farklı bölgelere ve sektörlere verilebilen, çeşitli kapsamlardaki imtiyazlardır. Turizm alanında verilen desteklerden yüksek oranda yararlanan şehirlerden biri ...
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)
Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ...
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)
Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ...
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)