Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTalay, Işılay
dc.date.accessioned2020-03-24T09:15:41Z
dc.date.available2020-03-24T09:15:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTalay, I. (2018). Çok amaçlı karar verme yöntemi ile sektörde eğitim programları için işgücü planlaması. International Journal of Labour Life and Social Policy, 1(1), 39-49.tr_TR
dc.identifier.issn2636-7750
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/335
dc.description.abstractSektörde eğitim ve takiben yapılan işe alım programları, turizm ve diğer hizmet odaklı sektörler için verilen eğitimlerin özünü oluşturmaktadır. Ancak bu programlar belirli süreler aldığı için katılım yapan öğrenci/yeni mezunlar bir başlangıç yaptıktan sonra çeşitli sebeplerle programdan ayrılarak sonunu getirmeyebilmektedir. Belirli bir işgücü yaratan bu öğrencilerin ani ayrılışları eğitimin verildiği kurumun işgücüne de zarar verebilmekte olup, kurum yöneticilerinin sektörde eğitim programları için öğrenci alım kararlarını verirken planlı olmayan öğrenci kayıp unsurunu da dikkate almaları gerekmektedir. Bu çalışmada hizmet odaklı bir sektörde, ilgili bölümlerin mezunlarının katıldığı iki aşamalı özel bir eğitim programı için bir optimizasyon modeli oluşturulması hedeflenmiştir. İlgili kurumdaki yöneticiler hangi bölümden kaç tane yeni mezunu programa katacaklarına, planlı olmayan ayrılmalar ve işgücü kapasitesi kısıtlarını da göze alarak karar vermek durumundadır. Problemin çözümü için çok ölçütlü karar verme yöntemlerinden hedef programlama tekniğini kullanılmış ve sonuçlar analiz edilerek insan kaynakları yöneticileri için öngörüler elde edilmesi amaçlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractPractical training programs constitute the essence of education for tourism and other service-oriented sectors. However, these programs take considerable time to finish, and participating students/new graduates may leave the program for a variety of reasons without finishing. Attrition can harm the overall workforce of the related institution, and it is necessary for the managers to take this factor into consideration for recruitment of these programs. In this study, it was aimed to establish an optimization model for a two-stage practical education program in which the recruits are new graduates of related departments aiming to work in a service-oriented sector. Managers in the relevant institution must decide how many new graduates to add to the program, planning for the attrition and labor capacity constraints. The goal programming technique was used for the solution of the problem and it was aimed to obtain managerial insights for the human resources management policies.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherInternational Journal of Labour Life and Social Policyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPractical tranining and recruitmenten_US
dc.subjectWorkforce planningen_US
dc.subjectMulti-criteria decision makingen_US
dc.subjectSektörde eğitim ve işe alımtr_TR
dc.subjectİşgücü planlamasıtr_TR
dc.subjectÇok kriterli karar vermetr_TR
dc.titleÇok amaçlı karar verme yöntemi ile sektörde eğitim programları için işgücü planlamasıen_US
dc.title.alternativeWorkforce planning for practical training programs via multi-criteria decision makingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume1
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage39
dc.identifier.endpage49
dc.contributor.orcid0000-0002-8956-9505 [Talay, Işılay]
dc.contributor.abuauthorTalay, Işılay
dc.contributor.yokid119457 [Talay, Işılay]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster