Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 193
-
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
(Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
Using data mining techniques for profiling profitable hotel customers: an application of RFM analysis
(Tourism Management Perspectives, 2016)This study focuses on profiling profitable hotel customers by RFM analysis, which is a data mining technique. In RFM analysis, Recency, Frequency and Monetary indicators are employed for discovering the nature of the ... -
Sağlık turizmi işletmelerinde inovasyon sürecine ilişkin bir literatür taraması
(VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2018)Amacı: Son yıllarda talebin giderek arttığı ve hizmet veren destinasyon sayısının her geçen yıl çoğaldığı sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren sağlık kuruluşları, küresel rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Tourism is being expected to show a sustained annual growth of 4.4 % in the number of arrivals between 2010-2030 for the emerging markets (UNWTO, 2019). Considering that tourism is a multidimensional service system covering ... -
Managing the intercultural differences in guest relations management
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ... -
Agrı-tourısm potential of Gazipaşa as an alternative to urban tourism
(4th International Tourism Congress (ITC 2019), 2019)Tourists travel for many reasons as they are attracted by many historical, natural, socio-cultural attributes of tourism destinations. Tourism is a global industry with an average growth rate of 3.9 % on the global arena ... -
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ... -
Workplace spirituality understanding of human resource managers : meaning, dynamics and practices
(Anı Yayıncılık, 2019)The purpose of this paper was to find out how workplace spirituality was understood by a group of human resource managers from Turkey and how it was practised in their companies. The research methodology was qualitative, ... -
University education and creativity: an assessment from the student’s perspective
(Eurasian Journal of Educational Research - EJERAnı Yayıncılık, 2019)Problem Statement: Universities are the institutions responsible for carrying out scientific research and raising highly qualified human power. Highly qualified human power are intellectuals equipped with knowledge andskills ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ... -
The understanding of workplace spirituality among a group of human resource managers: meaning, influencing factors and practices
(Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 2019)The purpose of this paper was to find out how workplace spirituality was understood by a group of human resource managers from Turkey and how it was practised in their companies. The research methodology was qualitative, ...