Sağlık turizmi işletmelerinde inovasyon sürecine ilişkin bir literatür taraması
Özet
Amacı: Son yıllarda talebin giderek arttığı ve hizmet veren destinasyon sayısının her geçen yıl çoğaldığı sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren sağlık kuruluşları, küresel rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak veya bu yeteneklerini geliştirebilmek amacıyla inovasyon faaliyetlerine başvurmaktadır. Bu çalışmanın amacı, inovasyon ve inovasyon süreciyle ilgili yazılı kaynakların detaylı bir şekilde taranarak sağlık turizmi işletmelerindeki inovasyon süreciyle ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturmaktır.
Yöntem: İnovasyon kavramı, sağlık turizmi işletmelerinde inovasyon süreci ve inovasyon sürecine etki eden faktörlerle ilgili kapsamlı bir literatür taraması gerçekleştirilmiştir.
Sonuç: Yapılan tarama neticesinde sağlık hizmetlerinde inovasyon sürecinin temelde diğer sektörlerde gerçekleştirilen inovasyon süreçleriyle benzerlik gösterdiği, ancak daha karmaşık bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Sağlık turizmi işletmelerinde inovasyon sürecine etki eden başlıca faktörlerin; organizasyon kültürü, paydaşlar ve çalışanlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aim: In recent years, the healthcare institutions operating in health tourism industry, where demand and the number of destinations providing health tourism services has increased, make innovations in order to gain competitive advantage or to develop these capabilities. The purpose
of this study is to provide a conceptual framework for the innovation process in health tourism enterprises by reviewing the literature related to the concept of innovation and innovation process.
Method: The concept of innovation, the process of innovation in health tourism enterprises and the factors affecting the innovation process have been reviewed in a comprehensive literature.
Results: As a result, it was determined that the innovation process in health services is basically similar to the innovation processes in other sectors. However, it has a more complex structure. It was also determined that the main factors affecting the innovation process in health tourism
enterprises are organizational culture, stakeholders and employees.
Originality: It is possible to say that there is limited number of studies about innovation process and factors affecting this process in health tourism enterprises. This study contributes to gaps in the literature.