Yayın tarihi için Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism listeleme
Toplam kayıt 193, listelenen: 41-60
-
Kültürel miras yönetimi nedir?
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kültürel miras yönetimi (veya güncel araştırmalarda değinildiği gibi ‘miras yönetimi’), farklı kültürel alanları ve insanlığın yaşayan kültürel değerlerini etkileyen unsurları inceleyen disiplindir. Temel prensibi kültürel ... -
Turist rehberlerinin psikolojik dayanıklılığının psikolojik iyi oluş ve yaşam kalitesi üzerindeki ilişkisinde iyimserliğin aracılık rolü
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
(Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
Eğlenceli bir seyahat anlayışı açısından gastronomi festivallerine bakış
(Profesyonel Animasyon Yöneticileri Derneği Dergisi, 2019) -
The good, the bad, the well-connected
(2019)In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without the inclusion of any particular spatial arrangement of players, traditional ... -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
Yurt dışı rehberliği alanında uzmanlaşma
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) -
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ... -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Medikal turizm kapsamında hizmet veren sağlık kuruluşlarının sosyal medya kullanım düzeyleri: facebook üzerine bir araştırma
(19. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Medikal turizm hizmetlerine olan talebin giderek artmasına bağlı olarak, sektörde hizmet veren destinasyon sayısı artış göstermiştir. Bu durum, sektörde pay sahibi olmak veya var olan payını artırmak isteyen destinasyonlar ... -
Managing the intercultural differences in guest relations management
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ... -
Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ... -
Agrı-tourısm potential of Gazipaşa as an alternative to urban tourism
(4th International Tourism Congress (ITC 2019), 2019)Tourists travel for many reasons as they are attracted by many historical, natural, socio-cultural attributes of tourism destinations. Tourism is a global industry with an average growth rate of 3.9 % on the global arena ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(Paradigma Akademi Yayınları, 2019)The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ... -
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Applied Research International Conference on Business Administration (ARICBA), 2019)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. The tourism industry is one of the first service industries to adapt and use ... -
The understanding of workplace spirituality among a group of human resource managers: meaning, influencing factors and practices
(Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 2019)The purpose of this paper was to find out how workplace spirituality was understood by a group of human resource managers from Turkey and how it was practised in their companies. The research methodology was qualitative, ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Tourism is being expected to show a sustained annual growth of 4.4 % in the number of arrivals between 2010-2030 for the emerging markets (UNWTO, 2019). Considering that tourism is a multidimensional service system covering ... -
Aile işletmelerinde örgütsel yedekleme sürecine yönelik bir değerlendirme
(Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), 2019)Ülke ekonomilerinin bel kemiği niteliğinde olan aile işletmeleri, dünyanın hemen hemen her ülkesinde ekonomik faaliyetlerin büyük kısmını gerçekleştirmekte, birçok ülkede küçük ve orta ölçekli işletmelerin neredeyse tamamına ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
(20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ...