Search
Now showing items 1-6 of 6
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)
Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ...
Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case
(Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2022)
In today’s highly competitive market, celebrity endorsement is a widely used marketing technique in marketing communications; a credible strategy endorsed by brands not only used to attract and engage target customers in ...
Z kuşağını anlamak... Gençler neden göç ediyor?
(Uluslararası Göç Hareketleri Sempozyumu, 2022)
To understand a generation is to understand an era. Generations (silent generation, baby boomers, X, Y, and Z) were born in the same age range with similar demographic and psychographic characteristics serving as a lens ...
Learning from strategic failures: what really happened to AtlasGlobal Airlines?
(Springer Nature Switzerland AG, 2020)
Historically, the aviation industry is full of airlines that went out of business. AtlasGlobal, once a prominent airline in Turkey, stopped its operations in 2020, which attracted a lot of interest in terms of what really ...
The impact of social media ads over consumers’ buying behavior for operational decisions in advertising
(Peter Lang Publishing, 2018)
Dünya'da ve Türkiye'de mobil pazarlama uygulamaları
(Beta Basım Yayım, 2019)
Mobil pazarlama uygulamaları, geleneksel pazarlama ile ortak hedeflere sahip olup; müşteri memnuniyeti sağlama, yeni müşteri kazanımı, satış, reklam, pazar araştırmaları gibi konularda firmalara kolaylık sağlamaktadır. ...