Now showing items 1-5 of 5

    • Comparative analysis of three empirical studies regarding new product development/success 

      Karayalçın, Cem (Antalya Bilim University International Journal of Social Sciences, 2020)
      Recently, companies need to be more responsive in order to meet the rapid changes considering both consumer preferences and managerial practices. From a marketing perspective, new product development is an important issue ...
    • E-ticaret lojistiği 

      Abubakar, Abubakar Mohammed; Karayalçın, Cem (Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)
      Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler insanların hayatını derinden etkilemiştir. Özellikle bilgisayar ve internetin yaygınlaşması tüketici ve işletmeler bağlamında büyük değişiklikler yaratmıştır. Pazarlama ...
    • Neuromarketing: an evaluation regarding marketing field 

      Karayalçın, Cem (35th EBES Conference Proceedings, 2021)
      Neuromarketing is a growing topic in marketing literature. Furthermore, businesses also started to use neuromarketing related results in their marketing decisions. Accordingly, it is crucial and relevant to make a research ...
    • Bir sosyal kimlik olarak meslek kimliği üzerine bankacılık sektöründe pazarlama açısından nitel bir çalışma 

      Karayalçın, Cem (International Journal of Labour Life and Social Policy, 2019)
      Tajfel’in geliştirdiği sosyal kimlik kuramı temel kavramlarından yola çıkarak mesleklerin, bireyler için zamanla içselleştirilerek bir sosyal kimlik haline geldiğini söylemek mümkündür. Bu çalışmada bir sosyal kimlik ...
    • Vib: a marketing case study analysis 

      Kurtuluş, Kemal; Karayalçın, Cem (Journal of Business Innovation and Governance, 2020)
      Best Western Hotels & Resorts (BW) introduced a new brand called "Vib". The first BW Vib Hotel opened as BW Vib Antalya in 2017. Despite Vib's brand concept, BW Vib Antalya is located outside of the city center of Antalya, ...