Browsing İşletme Bölümü / Department of Business Administration by ABU Author "Kantarcıoğlu, Burcu"
Now showing items 1-6 of 6
-
Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case
Kantarcıoğlu, Burcu (Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2022)In today’s highly competitive market, celebrity endorsement is a widely used marketing technique in marketing communications; a credible strategy endorsed by brands not only used to attract and engage target customers in ... -
Dünya'da ve Türkiye'de mobil pazarlama uygulamaları
Kantarcıoğlu, Burcu (Beta Basım Yayım, 2019)Mobil pazarlama uygulamaları, geleneksel pazarlama ile ortak hedeflere sahip olup; müşteri memnuniyeti sağlama, yeni müşteri kazanımı, satış, reklam, pazar araştırmaları gibi konularda firmalara kolaylık sağlamaktadır. ... -
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
Başer, Gözdegül; Kantarcıoğlu, Burcu (3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ... -
The impact of social media ads over consumers’ buying behavior for operational decisions in advertising
Talay, Işılay; Kantarcıoğlu, Burcu (Peter Lang Publishing, 2018) -
Learning from strategic failures: what really happened to AtlasGlobal Airlines?
Gürçaylılar-Yenidoğan, Tuğba; Kantarcıoğlu, Burcu (Springer Nature Switzerland AG, 2020)Historically, the aviation industry is full of airlines that went out of business. AtlasGlobal, once a prominent airline in Turkey, stopped its operations in 2020, which attracted a lot of interest in terms of what really ... -
Z kuşağını anlamak... Gençler neden göç ediyor?
Kantarcıoğlu, Burcu (Uluslararası Göç Hareketleri Sempozyumu, 2022)To understand a generation is to understand an era. Generations (silent generation, baby boomers, X, Y, and Z) were born in the same age range with similar demographic and psychographic characteristics serving as a lens ...