• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aydınlatma faktörünün değerlendirilmesi: Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi örneği

Thumbnail
Göster/Aç
Aydınlatma faktörünün değerlendirilmesi: Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi örneği (918.0Kb)
Tarih
2024
Yazar
Uçar, Setenay
Ak, Muhammet Fatih
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Architects face physical risks in office environments as well as in construction sites. Working under conditions that do not comply with the physiological expectations that architects are accustomed to during their student years can cause health problems later on. In this context, it is evaluated within the scope of the study to examine occupational health and safety in studio environments where students and academicians spend a long time in architecture faculties through lighting conditions. In the studio environments that students are accustomed to in the process of their education, lighting needs in 8 hours of education per day create situations that cause discomfort with insufficient lighting, lack of daylight or lighting from the wrong angle and position. The examination of the ambient conditions is evaluated as the number, characteristics, adequacy and effects of lighting in the classrooms where academicians who teach in the same environments with the students of the Faculty of Architecture. In this study, the lighting factor, which is one of the physical risk factors of occupational health and safety, is examined under 8 sub-headings. These are; lighting intensity, luminescence, reflectivity, direct and indirect lighting, glare, color temperature of light, color reflectivity and daylight. With these sub-headings, the evaluation of discomfort caused by lighting, solution suggestions and the evaluation of classroom environments as an application are analyzed by considering the studio classrooms (8), lecture hall and computer laboratory of Antalya Bilim University Faculty of Fine Arts and Architecture. With the data obtained, it is aimed to determine the factors that will create negativity during the education process, to create healthy environmental conditions, to create a suitable working area for students and academicians by considering physical, physiological and psychosocial effects.
 
Mimarlar şantiye ortamlarında olduğu kadar ofis ortamlarında da fiziksel risklerle karşılaşmaktadır. Mimarların öğrencilik zamanında alıştıkları fizyolojik beklentilere uymayan koşullar altında çalışmaları daha sonraki zamanlarda sağlık problemi olarak karşılarına çıkabilmektedir. Bu kapsamda mimarlık fakültelerinde öğrencilerin ve eğitim veren akademisyenlerin uzun süreli zaman geçirdikleri stüdyo ortamlarında iş sağlığı ve güvenliği özelinde, aydınlatma koşulları üzerinden incelenmesi çalışma kapsamında değerlendirilmektedir. Öğrencilerin eğitim aldıkları süreçte alıştıkları stüdyo ortamları içerisinde günde 8 saatlik eğitimlerde aydınlatma ihtiyaçları, yetersiz aydınlatma, gün ışığı eksikliği veya yanlış açı ve konumdan gelen aydınlatmalar ile rahatsızlık yaratan durumlar oluşturmaktadır. Ortam koşullarının incelenmesi mimarlık fakültesi öğrencileri ile aynı ortamlarda eğitim veren akademisyenlerin bulunduğu sınıflarda aydınlatma sayıları, özellikleri, yeterlilikleri ve etkileri olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışma ile iş sağlığı ve güvenliği fiziksel risk etmenlerinden olan aydınlatma faktörü 8 alt başlıkta incelenmektedir. Bunlar; aydınlatma şiddeti, lüminesans, yansıtma oranı, doğrudan ve dolaylı aydınlatma, göz kamaşması, ışığın renk sıcaklığı, renk yansıtma ve gün ışığından oluşmaktadır. Bu alt başlıklar ile aydınlatma nedenli rahatsızlıkların değerlendirilmesi, çözüm önerileri ve uygulama olarak sınıf ortamlarının değerlendirilmesi Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi stüdyo ortamları (8 adet), amfi ve bilgisayar laboratuvarı ele alınarak analiz edilmektir. Elde edilen veriler ile eğitim süreci boyunca olumsuzluk yaratacak faktörlerin belirlenmesi, sağlıklı ortam koşulları oluşturmak, fiziksel, fizyolojik ve psikososyal etkiler dikkate alınarak öğrencilere ve akademisyenlere uygun bir çalışma alanı oluşturmak hedeflemektedir
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2248
Koleksiyonlar
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.