• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Araç rotalama projesi

Thumbnail
View/Open
Araç rotalama projesi (317.0Kb)
Date
2022
Author
Ülgen, Semail
Erdoğan Akbulut, Hatice
Metadata
Show full item record
Abstract
Haftanın altı günü çalışan bir firmanın siparişleri günlük olarak dağıtıma çıkmaktadır. Siparişler öncelikli olarak hangi güzergaha ait olduğu belirlenmektedir. Ardından başlangıç noktasına göre (depo, fabrika vs.) uzaklık baz alınarak bir derecelendirme yapılmaktadır. Örneğin 1: başlangıç noktasına(şirkete) en yakın noktayı, 6:başlangıç noktasına en uzak noktayı temsil etmektedir. (Not:Uzaklık derecelendirmesi yerine gerçek uzaklıklar da kullanılabilir.) Sipariş bilgileri belirlendikten sonra siparişler en yakın noktadan uzak noktaya doğru sıralanmakta ve aynı derecedeki uzaklığa sahip siparişlerde en büyük sipariş miktarına sahip siparişlerin önceliği bulunmaktadır. Siparişlerin dağıtılacağı araç filosunda bulunan araçların özellikleri (isim, kapasite vs.) bilinmektedir. Müşterinin siparişi teslim tarihinde araçların doluluğu sebebiyle teslim edilemediyse belirli bir gün içerisinde teslim edilmeye çalışılmaktadır. Eğer sipariş belirli bir gün sayısı içerisinde teslim edilemezse şirkete raporlanmaktadır. Günün sonunda aracın son durumu raporlanmaktadır.
 
A company that works six days a week continues to present its orders daily. The route to which the orders belong is determined in a focused manner. Initially, a distance-based ranking is made according to the starting point (warehouse, factory, etc.). For example, 1: starting point (company) represents the closest point, 6: starting point represents the farthest point. (Note: Actual distances are also available instead of distance ranking.) After the order information is determined, the orders are ranked according to the distances of the closest places, and the orders with the largest order quantity have priority in orders with the same degree of distance. The characteristics of the vehicles in the vehicle fleets where the orders will be distributed (name, capacity, etc.) are known. If the customer's deliveries cannot be delivered on the delivery date, they are tried to be delivered within a certain day. If the order cannot be delivered within a certain number of days, it is reported to the company.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2168
Collections
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.