• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü / Department of Physiotherapy and Rehabilitation
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü / Department of Physiotherapy and Rehabilitation
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Telerehabilitasyon temelli yapılandırılmış ev programı, okul öncesi dönem Serebral Palsi’li çocukların ebeveynlerinin stres düzeyi ve ev programına uyumu üzerinde etkili midir?

Thumbnail
Göster/Aç
Telerehabilitasyon temelli yapılandırılmış ev programı, okul öncesi dönem Serebral Palsi’li çocukların ebeveynlerinin stres düzeyi ve ev programına uyumu üzerinde etkili midir? (65.78Kb)
Tarih
2023
Yazar
Sel, Sinem Asena
Kerem Günel, Mintaze
Erdem, Sabri
Tunçdemir, Merve
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Amaç: Ev programına uyum terapistler tarafından önerilen programın düzenli ve doğru uygulanması ve ebeveynlerin rehabilitasyon sürecine aktif olarak katılması olarak tanımlanmaktadır. Ebeveyn stresi arttıkça ev programına uyum azalmaktadır. Telerehabilitasyon Temelli Yapılandırılmış Ev Programı, fizyoterapist danışmanlığını temel alan aile merkezli bir yaklaşımdır. Bu çalışmanın amacı, Telerehabilitasyon Temelli Yapılandırılmış Ev Programının Ebeveyn Stresi ve Ev Programı Uyumuna etkisini belirlemektir. Yöntem: Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemine göre seviyesi I-V arası 3-6 yaş arasında (ortalama yaş= 4,66±1,08 yıl) olan 43 Serebral Palsili çocuk ve ebeveynleri (ortalama yaş= 35,81±5,05 yıl) Telerehabilitaston Temelli Yapılandırılmış Ev programı ve rutin fizyoterapi gruplarına rastgele dağıtılmıştır. Ebeveynlerin depresyon, kaygı ve stres düzeyleri Depresyon Anksiyete ve Stres Ölçeği (DASS-21), ev programı uyumu Serebral Palsili Çocukların Ebeveynlerinin Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ev Programına Uyumlarını Değerlendirme Ölçeği (EPUDO) ile değerlendirildi. Katılımcılar tedavi öncesi, tedavi sonrasında (12 hafta) ve takip dönemlerinde (24 hafta) değerlendirildi. Bulgular: Telerehabilitasyon Temelli Yapılandırılmış Ev programı 12 haftalık müdahale sonrası ve 24 haftalık takip döneminde ebeveyn stresi ve ev programına uyum üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkiler göstermiştir (p<0,001). Ancak rutin fizyoterapi grubunda ebeveyn stresi ve ev programına uyum açısından anlamlı sonuçlar elde edilmemiştir. Sonuç: Telerehabilitasyon Temelli Yapılandırılmış Ev Programı, SP'li okul öncesi dönem çocuklarda ebeveyn stresi ve ev programına uyum açısından etkilidir. Telerehabilitasyon, SP'li okul öncesi dönem çocukların ev programına uymaları ve sonuç olarak ebeveyn stresini azaltmaları için etkili bir yöntemdir.
 
Purpose: Home Program compliance is described as the regular and correct implementation of the recommended home program, applying the given instructions correctly, and actively participating in the rehabilitation process. As parental stress increases, compliance with the home program decreases. Telerehabilitation-Based Structured Home Program is a familycentered approach based on physiotherapist coaching. This study aimed to determine the effects of Telerehabilitation-Based Structured Home Program on Parental Stress and Home Program Compliance Methods: Fourty-tree aged 3-6 years children (mean age 4,66±1,08 years) (Gross Motor Classification System level I-V) with CP and their parents (35,81±5,05 years) were randomly assigned to Telerehabilitation-Based Structured Home Program and usual care group. Depression, anxiety, and stress levels of parents were assessed with The Depression Anxiety and Stress Scale (DASS-21), and home program compliance was evaluated with the Compliance and Perceptions of Parents of Children with Cerebral Palsy to Home Program Assessment Questionnaire (CPHP-Q). Participants were evaluated at baseline, immediately post-intervention (12 weeks), and follow-up periods (24 weeks). Results: Telerehabilitation-Based Structured Home Program showed statistically significant changes in parental stress and home program compliance after 12 weeks of intervention and follow-up period (24 weeks) (p<0,001). However, significant results were not obtained in the usual care group in terms of parental stress and home program compliance. Conclusion: Telerehabilitation-Based Structured Home Program is effective on preschooler children with CP in terms of parental stress and home program compliance. Telerehabilitation is an effective method for preschooler children with CP to adhere to home program and consequently decrease parental stress.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1830
Koleksiyonlar
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü / Department of Physiotherapy and Rehabilitation

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.