Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAbubakar, Abubakar Mohammed
dc.contributor.advisorKarasakal, Sezer
dc.contributor.authorOmar, Halima Hassan
dc.date.accessioned2023-11-15T07:55:15Z
dc.date.available2023-11-15T07:55:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationOmar, H. H. (2021). Impact of social media marketing on destination attractiveness and travel intention: the case of Djibouti (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1815
dc.description.abstractThe purpose of conducting this study is to examine the influence of social media marketing on destination attractiveness and travel intention, it is also aimed to identify the role of destination attractiveness impacting travel intention, and assess its mediating role. An online questionnaire was used to investigate tourists' responses using the judgmental sampling method, a total of 400 valid questionnaires were retrieved. A quantitative approach using confirmatory factor analysis was applied, and through SmartPLS software the data was assessed to test the hypothesis. The findings revealed that social media marketing significantly influences destination attractiveness and travel intention. Destination attractiveness has demonstrated that it is a significant antecedent for travel intention and its mediating effect has received empirical evidence. In addition, the results showed that social media marketing and destination attractiveness will stimulate the travel intention of tourists toward traveling to Djibouti hence their relationship was positive and significant.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın çeşitli amaçları bulunmaktadır. İlk olarak, sosyal medya pazarlamasının destinasyon çekiciliği ve seyahat niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Ayrıca destinasyon çekiciliğinin seyahat niyeti üzerindekirolünü belirlemek ve sosyal medya pazarlaması ile seyahat niyeti arasındaki ilişkide aracılık rolünü ortaya koymaktır. Yargısal örnekleme yöntemi kullanarak ve çevrimiçi anket aracılığı ile 400 geçerli anket toplanmıştır. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla SmartPLS programı kullanılmıştır. Bulgular, sosyal medya pazarlamasının destinasyon çekiciliğini ve seyahat niyetini önemli ölçüde etkilediğini ortaya koymuştur. Ayrıca, destinasyon çekiciliğinin, seyahat niyeti için önemli bir öncül olduğunu ve sosyal medya pazarlaması ve seyahat niyeti arasında aracılık etkisinin olduğu tespit edilmiştir.. Ek olarak, sosyal medya pazarlaması ve destinasyon çekiciliğinin turistlerin Cibuti'ye seyahat etmeye yönelik seyahat niyetleri üzerinde etkili olduğu, dolayısıyla değişkenler arasındaki ilişkiler olumlu ve anlamlıdır.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectDestination attractivenessen_US
dc.subjectDestinasyon çekiciliğitr_TR
dc.subjectDjiboutien_US
dc.subjectCibutitr_TR
dc.subjectSocial media marketingen_US
dc.subjectSosyal medya pazarlamasıtr_TR
dc.subjectSmartPlsen_US
dc.subjectSmart-PLStr_TR
dc.subjectTravel intentionen_US
dc.subjectSeyahat niyetitr_TR
dc.titleImpact of social media marketing on destination attractiveness and travel intention: the case of Djiboutien_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster