Show simple item record

dc.contributor.advisorTurunç, Ömer
dc.contributor.authorOrtaköylü, Melis
dc.date.accessioned2023-10-24T09:59:37Z
dc.date.available2023-10-24T09:59:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationOrtaköylü, M. (2022). Algılanan örgütsel desteğin çalışanlarda etik dışı davranış ve örgütsel sinizme etkisinde hizmet içi eğitim uygulamalarının rolü: Antalya turizm işletmelerinde bir uygulama (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1789
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı örgütsel destek, etik dışı davranış, örgütsel sinizm ve hizmet içi eğitim uygulamaları arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırma, Antalya ilindeki turizm otel işletmelerinde çalışan 378 personel ile gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen araştırmada; örgütsel desteğin, örgüt çalışanlarının etik dışı davranış ve örgütsel sinizme etkisinde hizmet içi eğitimin etkisi tespit edilmek istenmiştir. Veriler kişisel bilgi formu ile “Algılanan Örgütsel Destek”, “Etik Dışı Davranış”, “Örgütsel Sinizm”, “Hizmet İçi Eğitim” ölçekleri kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada ölçek puanları hesaplanmış ve normal dağılıma uygun olduğu tespit edilmiştir. Veri analizi sonuçlarına göre algılanan örgütsel desteğin örgütsel sinizm üzerinde ve etik dışı davranış üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönlü bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Örgütsel sinizm ile etik dışı davranış arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü ve hizmet içi eğitim uygulamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Etik dışı davranış ile hizmet içi eğitim uygulamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Son olarak, algılanan örgütsel destek ile örgütsel sinizm ve etik dışı davranış arasındaki ilişkide hizmet içi eğitimin aracı rolü olmadığı belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationships between organizational support, unethical behavior, organizational cynicism and in-service training practices. The research was organized in accordance with the relational scanning model and it was carried out with 378 personnel working in tourism hotel management in Antalya. In the conducted research, it was aimed to determine the effect of in-service training on the unethical behavior and organizational cynicism of organizational support and organizational employees. Data were collected using a personal information form and scales of "Perceived Organizational Support", "Unethical Behavior", "Organizational Cynicism", "In-Service Training". In this study, scale scores were calculated and found to be in accordance with normal distribution. According to the data analysis results, it was determined that perceived organizational support has a statistically significant and negative effect on organizational cynicism and unethical behavior. It has been determined that there is a statistically significant and positive relationship between organizational cynicism and unethical behavior, and a statistically significant and negative relationship between in-service training practices. It was determined that there is a statistically significant and negative relationship between unethical behavior and in-service training practices. In conclusion, it was determined that in-service training did not have a mediating role in the relationship between perceived organizational support and organizational cynicism and unethical behavior.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerceived organizational supporten_US
dc.subjectAlgılanan örgütsel destektr_TR
dc.subjectUnethical behavioren_US
dc.subjectEtik dışı davranıştr_TR
dc.subjectOrganizational cynicismen_US
dc.subjectÖrgütsel sinizmtr_TR
dc.subjectIn-service trainingen_US
dc.subjectHizmet içi eğitimtr_TR
dc.subjectTourism sectoren_US
dc.subjectTurizm sektörütr_TR
dc.titleAlgılanan örgütsel desteğin çalışanlarda etik dışı davranış ve örgütsel sinizme etkisinde hizmet içi eğitim uygulamalarının rolü: Antalya turizm işletmelerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe role of in-service training practices in the effect of perceived organizational support on unethical behavior and organizational cynicism in employees: an application in Antalya tourism businessesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record