Kent içi raylı sistemlerde proje ve risk değerlendirmesinin genel mantıksal entegrasyon çok kriterli karar verme yöntemi ile incelenmesi ve Antalya örneği
Özet
Kentiçi raylı taşıma sistemleri, özellikle gelişmiş ülkelerde büyük ve kalabalık
şehirlerde bulunan toplu taşıma sistemleri içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Raylı
sistem projelerinin gerçekleştirilmesi için çok yüksek bir kaynak gerektirmektedir.
Yapılacak bu yatırımların hayata geçirilmesinde, değerlendirme süreci kadar doğru karar
verilmesi de büyük önem arz etmektedir. Yapılması planlanan bir raylı sistemin hangi
beklentileri karşılayacağı veya işletim sırasında planlanan beklentileri karşılayıp
karşılamadıkları çoğu zaman tespit edilememektedir. Raylı sistem projelerinin seçiminde
yapılacak bir hata nedeniyle yapılacak bir düzeltme, ilk yatırım maliyetlerine yakın
olmaktadır. Bu nedenle hem ilave maliyet hem de zaman ve işletme kaybı şeklinde
olumsuz etkenler ortaya çıkabilmektedir.
Bu tez çalışması ile, raylı sistem yatırımlarının seçimine katkıda bulunulması ve
aynı zamanda kentiçi raylı sistemler yatırımlarındaki bir belirsizliğin, önlenerek seçim
metodunun iyileştirilmesine yönelik farklı bir fikir sunulması amaçlanmıştır. Tezin ikinci
bölümünde ise iş sağlığı ve güvenliğine yönelik daha iyi sonuçlar alınabilen ve daha
faydalı olacağı düşünülen bir İSG risk değerlendirme yöntemine ulaşmak için yeni bir
metot önerilmiştir. Urban rail transport systems are especially large and crowded in advanced style.
It has an important place among the public transportation systems in cities. rail
A very high amount of resources are required to realize system projects.
deduction that these investments are actually alive, the right decision as much as the evaluation process
is of great importance regarding the subject. Which rail system is planned to be built?
Whether the expectations will be met or whether the work will meet the planned expectations
Most of the time, what they encounter cannot be detected. Selection of rail system projects
A correction due to an error will cost close to the initial investment costs.
There are. Therefore, it is both an additional cost and a loss of time and business.
Negative factors may arise.
With this thesis study, contributing to the selection of rail system investments and
At the same time, uncertainty in urban rail systems investments is prevented and selection
The emergence of a different idea regarding the option of the method. second thesis
In the section, better results can be obtained for occupational health and safety and more
A new approach to reach an OSH risk assessment method that is thought to be useful
The method has been suggested.