Ebeveynlere yönelik sınav kaygısı üzerine bilgisayarlı psiko-eğitim programının öğrencilerin kaygıları ve aile algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Özet
Bu araştırma; ebeveynlere yönelik bilgisayar tabanlı sınav kaygısı psikoeğitim programının, çocukların sınav kaygısı ve aile değerlendirme üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol gruplu ön test-müdahale-son test deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılara ön test ve son test olmak üzere Sınav Kaygısı
Ölçeği, Aile Değerlendirme Ölçeği ve Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği uygulanmıştır.
Örneklemin tamamı sınav kaygısı yaşayan öğrencilerden seçilmiştir. Deney grubunu oluşturan öğrencilerin ebeveynlerine kendi kendilerine kullanabilecekleri 6 aşamadan oluşan sınav kaygısı üzerine bilgisayar tabanlı psikoeğitim programı ve programın 4.aşamasında terapist eşliğinde programa ilişkin soruların cevaplandığı çevrimiçi bir değerlendirme oturumu uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır.
Araştırmanın sonucunda, ebeveynlere yönelik uygulanan bilgisayar tabanlı psikoeğitim programının, öğrencilerin sınav kaygısının azalmasına ve aile değerlendirme ölçüm puanlarına anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Durumluk ve sürekli kaygı düzeyinde ise anlamlı bir sonuç bulunmamıştır. This research was carried out to examine the effect of the computer-based test anxiety psychoeducation program for parents on children's test anxiety and family evaluation.
Experimental and control group pretest-intervention-posttest experimental design method was used in the research. Examination Anxiety Scale, Family Rating Scale and State-Trait Anxiety Scale were administered to the participants as pre-test and post-test. The entire sample was selected from students experiencing test anxiety. The parents of the students in
the experimental group were given a computer-based psychoeducation program on exam anxiety consisting of 6 stages that they could use on their own, and an online assessment session in which questions about the program were answered in the presence of a therapist at the 4th stage was applied. No intervention was made in the control group. As a result of
the research, it was determined that the computer-based psychoeducation program applied to the parents had a significant effect on the decrease of the students' test anxiety and the family evaluation measurement scores. No significant results were found in the level ofstate and trait anxiety.