• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of green word of mouth on green brand image, and consumer's purchase intentions

Thumbnail
Göster/Aç
Impact of green word of mouth on green brand image, and consumer's purchase intentions (819.1Kb)
Tarih
2023
Yazar
Sadat, Saied Khalid
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study examines the relationships between green word of mouth, brand image, and purchase intentions in the cosmetic sector in Antalya, Turkiye. The research findings highlight the significant impact of green word of mouth on both brand image and purchase intentions. A positive relationship was observed between green word of mouth, green brand image and green purchase intention, indicating that positive recommendations regarding environmentally friendly cosmetic products contribute to the overall perception and reputation of brands. Furthermore, the study revealed a strong correlation between brand image and purchase intentions. Consumers were more inclined to purchase cosmetic products from brands with a positive environmental image, demonstrating the influence of brand reputation on consumer behavior. The mediating role of brand image was also evident, as it partially mediated the relationship between green word of mouth and purchase intentions. This suggests that a positive brand image acts as an intermediary factor, translating promising word-of-mouth into higher purchase intentions. This study acquired primary data from 274 consumers of cosmetic products through an online survey and data were analyzed in SPSS 27 and SPSS AMOS 24 for structural equation modeling SEM. Based on study findings, it is crucial for companies in the cosmetic sector to prioritize green practices. Maintaining a strong brand image through authentic sustainable initiatives can enhance customer inclination to produce their satisfaction level through positive feedback and recommending to others that drives them to higher purchase intentions. On the contrary, companies should be careful of negative practices since there is a direct and indirect relationship between green word of mouth, green brand image and green purchase intention.
 
Bu çalışma, Antalya, Türkiye'de kozmetik sektöründe ağızdan ağza iletişim, marka imajı ve satın alma niyetleri arasındaki ilişkileri incelemektedir. Araştırma bulguları, yeşil ağızdan ağza iletişimin hem marka imajı hem de satın alma niyetleri üzerindeki önemli etkisini vurgulamaktadır. Yeşil ağızdan ağza iletişim, yeşil marka imajı ve yeşil satın alma niyeti arasında pozitif bir ilişki gözlenmiş, bu da çevre dostu kozmetik ürünlerle ilgili olumlu tavsiyelerin markaların genel algısına ve itibarına katkıda bulunduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırma, marka imajı ile satın alma niyeti arasında güçlü bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Tüketiciler, olumlu bir çevresel imaja sahip markalardan kozmetik ürünleri satın almaya daha meyilliydi, bu da marka itibarının tüketici davranışları üzerindeki etkisini gösteriyor. Çevreci ağızdan ağza iletişim ve satın alma niyeti arasındaki ilişkide kısmen aracı olduğu için marka imajının aracı rolü de belirgindi. Bu, olumlu bir marka imajının, umut verici ağızdan ağza sözleri daha yüksek satın alma niyetlerine çevirerek aracı bir faktör olarak hareket ettiğini göstermektedir. Bu çalışma, çevrimiçi bir anket yoluyla 274 kozmetik ürün tüketicisinden birincil veriler elde etti ve veriler, yapısal eşitlik modellemesi SEM için SPSS 27 ve SPSS AMOS 24'te analiz edildi. Araştırma bulgularına göre kozmetik sektöründeki şirketlerin yeşil uygulamalara öncelik vermesi çok önemli. Otantik sürdürülebilir girişimler aracılığıyla güçlü bir marka imajını sürdürmek, olumlu geri bildirimler ve onları daha yüksek satın alma niyetlerine yönlendiren başkalarına tavsiye etme yoluyla memnuniyet seviyelerini oluşturmak için müşteri eğilimini artırabilir. Aksine, yeşil ağızdan ağza iletişim, yeşil marka imajı ve yeşil satın alma niyeti arasında doğrudan ve dolaylı bir ilişki olduğu için şirketler olumsuz uygulamalara karşı dikkatli olmalıdır.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1714
Koleksiyonlar
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Characterization and antibacterial activities of nickel oxide nanoparticles biosynthesis using walnut (carya Illinoensis) leaf extracts 

    Bilgiç, Erdi (7. International Hasankeyf Scientific Research and Inovation Congress, 2024)
    In this study, the biosynthesis of nickel oxide (NiO) nanoparticles and their antibacterial activities were investigated using walnut plant leaf extract. The synthesized nickel oxide (NiO) nanoparticles were analyzed using ...
  • Green-wood flooring adhesives 

    Küçüktüvek, Mustafa (Scrivener Publishing, 2020)
    The protection of human health and nature is becoming increasingly important. Because of this reason, the non-toxic adhesives used for wood flooring became more important. Green adhesives used in wood flooring based on ...
  • The determinants of green purchasing in the hospitality sector: a study on the mediation effect of LOHAS orientation 

    Edin Güçlü Sözer; Mustafa Emre Civelek; Adnan Veysel Ertemel; Mustafa Çağrı Pehlivanoğlu (Sustainability, 2024)
    The objective of this study was to identify the determinants of personal norm and to measure the effect of personal norm on green purchasing behavior as well as a possible mediating role of consumer LOHAS orientation in ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.