Multi-dynamic competitiveness of mobile advertising systems: beyond a minimalist approach
Özet
The research conducted to analyze mobile advertising through Android mobile applications platforms and its impact on publisher's cost and revenue maximization. There are various pricing models used in advertising includes CPM, CPC, CPA, and CPI. Mobile advertising is the fastest-growing industry as of the dramatic rise in the usage of smart phones making this platform increasingly attractive for businesses to advertise. Advertising is an essential component and publishers gain revenues through these applications. The research conducted is based on Positivism research paradigm and research is secondary data analysis of mobile applications pricing models. This research study is focused on highlighting the economic incentives and tradeoffs for advertisers and publishers by evaluating some of the commonly used pricing models in this industry and measuring their effectiveness. The secondary was collected from Appodeal, Thomson Reuters and android application mobile rates websites for analysis of pricing models of Android in US and values are considered in dollars. The time series and data of CPM, CPC, CPA, and CPI with dependent variables publishers' revenues of last 5 years month wise figures from January 2018 to December 2018 has been collected for secondary data analysis. The analysis was performed through E-views 9.5 software and econometric models applied. The research analysis applied Unit root test performed for analyzing the Stationarity of data, regression analysis performed to evaluate the significance of models, co-integration applied to analyze the long-term relationship of these pricing model with revenues optimization. The results analysis shows that the data is nonstationary and first difference applied to convert data into stationary data and then regression analysis performed. The regression analysis shows the models CPM and CPA are effective models and the values are significant and having impact of revenues maximization of publishers and effective models for advertising, while the CPI and CPA are not significant in this case based on collected time series data. The research implication shows that marketers and mobile application companies must focus on CPM and CPC as pricing models for advertising while using android mobile applications. Araştırma, Adriod mobil uygulama platformları aracılığıyla mobil reklamcılığı ve bunun yayıncının maliyet ve gelir maksimizasyonu üzerindeki etkisini analiz etmek için yapılmıştır. Reklamcılıkta kullanılan çeşitli fiyatlandırma modelleri vardır; CPM, CPC, CPA ve CPI içerir. Mobil reklamcılık, bu platformu işletmeler için reklam yapmak için giderek daha çekici hale getiren akıllı telefonların kullanımındaki çarpıcı artış nedeniyle en hızlı büyüyen endüstridir. Reklam önemli bir bileşendir ve yayıncılar bu uygulamalardan gelir elde eder. Pozitivizm araştırma paradigmasına dayalı olarak yürütülen araştırma ve araştırma, mobil uygulama fiyatlandırma modellerinin ikincil veri analizidir. Bu araştırma çalışması, bu sektörde yaygın olarak kullanılan bazı fiyatlandırma modellerini değerlendirerek ve bunların etkinliğini ölçerek, reklamverenler ve yayıncılar için ekonomik teşvikleri ve takasları vurgulamaya odaklanmıştır. İkincil veri, ABD'de Android fiyatlandırma modellerinin analizi için Appodeal, Thomson Reuters ve android uygulaması mobil ücretler web sitelerinden toplanmıştır ve değerler dolar olarak kabul edilmiştir. İkincil veri analizi için Ocak 2018'den Aralık 2018'e kadar son 5 yıllık aylık bazda BGBM, TBM, YBM ve TÜFE bağımlı değişkenleri ile yayıncı gelirlerinin zaman serisi ve verileri toplanmıştır. Analiz, E-views 9.5 yazılımı ve uygulanan ekonometrik modeller aracılığıyla gerçekleştirildi. Araştırma analizi, verilerin Durağanlığını analiz etmek için gerçekleştirilen Birim kök testi, modellerin önemini değerlendirmek için yapılan regresyon analizi, bu fiyatlandırma modelinin gelir optimizasyonu ile uzun vadeli ilişkisini analiz etmek için eş bütünleşme uygulandı. Sonuç analizi, verilerin durağan olmadığını ve verileri durağan hale dönüştürmek için birinci farkın uygulandığını ve ardından regresyon analizinin yapıldığını göstermektedir. Regresyon analizi, CPM ve CPA modellerinin etkili modeller olduğunu ve değerlerin önemli olduğunu ve yayıncıların gelirlerini maksimize etmede etkili olduğunu ve reklamcılık için etkili modeller olduğunu gösterirken, toplanan zaman serisi verilerine dayalı olarak bu durumda CPI ve CPA anlamlı değildir. Araştırma sonucu, pazarlamacıların ve mobil uygulama şirketlerinin android mobil uygulamaları kullanırken reklamcılık için fiyatlandırma modelleri olarak CPM ve CPC'ye odaklanmaları gerektiğini göstermektedir.