The impact of social media influencer marketing on brand trust and image : the case of Iraq
Özet
This research focuses on the reshape of social media influencer marketing on brand image and brand trust in Iraq. This thesis aims to see the effect of social media influencer marketing on brand trust and in image the Iraqi market, with the rise use of social media and the growth of influencer marketing. The study uses a quantitative research method, regression analysis with Jamovi, to analyze data from an Iraqi consumer survey. The study's findings show a significant positive correlation between social media influencer marketing and both brand image and trust. The research findings' implications are discussed in terms of theory and management. The conclusion also discusses the research limitations and future research suggestions. This research strengthens the current body of knowledge by demonstrating the effect of social media influencer marketing on brand image and trust. This study's findings have implications for marketers and businesses looking to take advantage of influencer marketing to build their brands in the Iraqi market. Bu araştırma, Irak'ta sosyal medya etkileyici pazarlamanın marka imajı ve marka güveni üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Bu tez, sosyal medyanın artan kullanımı ve etkileyici pazarlamanın büyümesi ile Irak pazarında sosyal medya etkileyici pazarlamanın marka imajı ve güveni üzerindeki etkisini görmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Iraklı bir tüketici anketinden elde edilen verileri analiz etmek için nicel bir araştırma yöntemi olan JAMOVI ile regresyon analizi kullanıyor. Çalışmanın bulguları, sosyal medya etkileyici pazarlaması ile hem marka imajı hem de marka güveni arasında önemli bir pozitif ilişki olduğunu göstermektedir. Araştırma bulgularının çıkarımları teori ve yönetim açısından tartışılmaktadır. Sonuç bölümünde ayrıca araştırma sınırlamaları ve gelecekteki araştırma önerileri tartışılmaktadır. Bu çalışma, sosyal medya influencer pazarlamasının marka imajı ve güveni üzerindeki etkisini ortaya koyarak mevcut literatüre katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın bulguları, markalarını Irak pazarında oluşturmak için etkileyici pazarlamanın gücünden yararlanmak isteyen pazarlamacılar ve işletmeler için çıkarımlara sahiptir. Araştırma, etkileyiciler, sosyal medya pazarlaması ve müşteri davranışı ile bağlantılı birçok teorik çerçeve ve kavramdan ve bu pazarlama biçiminin onları nasıl etkilediğinden yararlanıyor. Bu teoriler sosyal etki, güven, güvenilirlik ve marka imajını içerebilir.