Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKantarcıoğlu, Burcu
dc.date.accessioned2023-03-17T11:06:44Z
dc.date.available2023-03-17T11:06:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKantarcıoğlu, B. (2022). Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case. Antalya Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 66-83. DOI: 10.54969/abuijss.1069452.en_US
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.54969/abuijss.1069452
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1423
dc.description.abstractIn today’s highly competitive market, celebrity endorsement is a widely used marketing technique in marketing communications; a credible strategy endorsed by brands not only used to attract and engage target customers in local markets but also used to reach out the global communities in the overseas markets. Research findings show that celebrity endorsement, when used effectively, increases purchase intention and sales; enabling brand familiarity and awareness among consumers. This paper aims to explain the cultural foundations of the celebrity endorsement in the context of meaning transfer model; concurrently examining the Turkish Airlines (THY) celebrity endorsement strategy; a full service carrier operating in Turkey. THY proved itself as a successful brand in Turkey in the use of global celebrities in integrated marketing communications while reaching up to the global customer base; in summary ended up with positive outcomes.en_US
dc.description.abstractGünümüz rekabetçi pazar ortamında, ünlülerin ürün ve markaların pazarlama iletişiminde kullanılması oldukça popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Ünlü kullanımı birçok marka tarafından onaylanmış; hem yerel hem de küresel pazarlardaki tüketicilere ulaşmak için kullanılan güvenilir pazarlama stratejilerinden biridir. Araştırma bulguları, ünlü kullanımının ya da ünlü desteğinin etkili bir şekilde kullanılması halinde satın alma niyetini etkilediği ve satışları artırdığını göstermekte olup, buna ek olarak tüketiciler arasında marka bilinirliğini de artırmaktadır. Bu makale, ünlü kullanımı stratejisinin kültürel temellerini anlam transferi modeli bağlamında açıklamayı amaçlamakta olup, Türkiye’nin önde gelen havayolu firmalarından biri olan Türk Hava Yolları (THY) markasının ünlü kullanımı stratejisini analiz etmektedir. Türk Hava Yolları firması, globalleşme stratejileri çerçevesinde dünyaca ünlü küresel isimler ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapmış ve bu çalışmalar neticesinde olumlu sonuçlar elde etmiş başarılı bir Türk markasıdır.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGlobal marketingen_US
dc.subjectGlobal pazarlamatr_TR
dc.subjectMarketing communicationsen_US
dc.subjectPazarlama iletişimitr_TR
dc.subjectCelebrity endorsementen_US
dc.subjectÜnlü kullanımıtr_TR
dc.subjectAirlinesen_US
dc.subjectHavayollarıtr_TR
dc.subjectTurkish Airlinesen_US
dc.subjectTürk Hava Yollarıtr_TR
dc.titleCelebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines caseen_US
dc.title.alternativePazarlamada ünlü kullanımı stratejisi: Türk Hava Yolları örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryInternational publicationen_US
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage66
dc.identifier.endpage83
dc.contributor.orcid0000-0002-4826-2419 [Kantarcıoğlu, Burcu]
dc.contributor.abuauthorKantarcıoğlu, Burcu
dc.identifier.doi10.54969/abuijss.1069452


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster