Hemşirelik öğrencilerinin covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumları ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki
Abstract
Amaç: Bu çalışma hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerde Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutum ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı olarak planan bu çalışma 20.08.2020-30.12.2020 tarihleri arasında Batman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ile Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde uzaktan eğitim ile ders gören Hemşirelik Bölümü okuyan n=273 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri sosyo-demografik bilgi formu, “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği”, “Öğrenci Memnuniyet Düzeyi Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya %72,8’si kız, %27,1 erkek olmak üzere toplam 273 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin %90,8 uzaktan eğitim hakkında bilgisi olduğu, %75,8 akıllı telefon, %24,2 bilgisayar ile uzaktan eğitime katıldıklarını, öğrencilerin %80’nin uzaktan eğitimle derslerin verilmesinin yeterli ve etkili bulmadıklarını, %72,9 uzaktan eğitimin avantajlı olduğunu
belirtmiştir. Öğrenciler, uzaktan eğitimi avantajlı görmekte ve çoğu öğrencinin uzaktan eğitime karşı olumlu bir tutumu olsa da (p<0,05), öğrencilerin %69,6’sı hemşirelik eğitiminde uzaktan eğitimin etkili ve yeterli olmadığını belirtmiştir. Sonuç: Covid-19 pandemi sürecinde eğitim sürekliliğini sağlamak için kullanılan uzaktan eğitim sistemi üniversitelerin alt yapı yetersizliği, internet erişim kısıtlılığı, ekonomik nedenler gibi birçok faktörden etkilendiği görülmüştür. Hemşirelik bölümü gibi mesleki uygulama gerektiren alanlarında yaşanabilecek yetersizlik ortadan kaldırılması için ilerleyen süreç içerisinde yüz yüze telafi eğitimlerinin yapılması önerilmektedir. Aim: This study was conducted to determine the attitudes and satisfaction levels of students studying in the nursing department towards distance education during the Covid-19 pandemic process. Method: This cross-sectional descriptive study was conducted with 273 students studying at the Department of Nursing at Batman University Faculty of Health Sciences and Yozgat Bozok University Faculty of Health Sciences between 20.08.2020
and 30.12.2020. Study data were collected using socio-demographic information form, "Attitude Scale Towards Distance Education", "Student Satisfaction Level Scale". Results: A total of 273 students, 72.8% female and 27.1% male, participated in the study. 90.8% of the students have knowledge about distance education, 75.8% of them participated in distance education with a smart phone, 24.2% of them participated in distance education, 80% of the students did not find it sufficient and effective to teach via distance education, 72.9% said that distance education was advantageous. stated. Students see distance education as advantageous and although most students have a positive attitude towards distance education (p<0.05), 69.6% of students stated that distance education is not effective and sufficient in nursing education. Conclusion: It has been seen that the distance education system used to ensure the continuity of education during the Covid19 pandemic process has been affected by many factors such as inadequacy of infrastructure, internet access restriction, and economic reasons. Nursing department eliminate the inadequacies that may occur in areas such as vocational applications requiring removal for advancing the process in making face-to-face training compensation is recommended.