Kuşaklar arasındaki yönetme ve yönetilme farklılıkları: turizm çalışanlarına yönelik bir çalışma
Özet
Sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler toplumların sahip oldukları kültürün mevcut yapısını değişime uğratmıştır. Kuşakların zaman içerisinde farklılaşan özellikleri, fikir ayrılıklarına dolayısıyla iş hayatında ortak hedeflerde buluşamama sorunlarına yol açmıştır. Bu sorun, şirketlerde yönetme ve yönetilme süreçlerinde kuşaklar arasında farklılıklar oluşturmaktadır. Kuşaklar arasındaki farklılıkların yönetim kademeleri tarafından iyi anlaşılması, iş hayatında istenen etkinlik ve verimlilik kriterlerine ulaşabilmesinde önemlidir. Bu bilgiler doğrultusunda, çalışmanın amacı kuşaklar arasında iş hayatındaki yönetme ve yönetilme farklılıklarını saptamaktır. Çalışma gerçekleştirilirken nitel araştırmanın desenlerinden fenomenolojik desen kullanılarak,
görüş farklılıklarını daha iyi anlamak için Mintzberg’e (Yönetici Rolleri) ve Fayol’a (Yönetim Fonksiyonları) ait kuramlara dayandırılarak, Katz’ın (Yönetim Becerileri) kuramına göre üç kategoriye ayrılmıştır. 12 katılımcıya 15 sorudan oluşan derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Kuşakların kendi yetişme tarzına ait yönetim görüşleri ortaya konmuş olup, Bebek Patlaması Kuşağı ile X Kuşağı’nın birbirine benzer klasik tarz yönetim görüşüne sahipken, Y ve Z kuşağının günümüzdeki gelişmelerle doğru orantılı modern yönetim anlayışını benimsediği anlaşılmıştır. Social, economic and technological developments have changed the existing structure of the culture of societies. The differentiating characteristics of generations over time have led to differences of opinion and problems of not being able to meet in commo n goals in business life. This problem creates differences between generations in the management and management processes in companies. It is important that the differences between generations are well understood by the management levels, in order to reach the desired efficiency and productivity criteria in business life. In line with this information, the aim of the study is to determine the differences in management and management in business life between generations. The study was divided into three cate gories according to Katz 's (Management Skills) theory, based on the theories of Mintzberg (Management Roles) and Fayol (Management Functions) in order to better understand the differences of opinion, using the phenomenology pattern, one of the patterns of qualitative research. An indepth interview consisting of 15 questions was conducted with 12 participants. The management views of the generations' own upbringing have been revealed, and it has been understood that while the Baby Boomer Generation and the X Generation have similar classical style management views, the Y and Z generations have adopted the modern management approach in direct proportion to today's developments.