Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMert, İbrahim Sani
dc.contributor.authorYıldız, Berk
dc.date.accessioned2022-09-01T11:25:22Z
dc.date.available2022-09-01T11:25:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationYıldız, B. (2022). Müşteri memnuniyeti üzerinde etkili olan faktörler: Side'deki beş yıldızlı otellerde sadık müşteriler üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1271
dc.description.abstractTürkiye birçok farklı bölgesiyle turizm açısından zengin bir ülkedir. Ülkenin kalkınmasında büyük rol oynayan konaklama işletmelerinin sürdürülebilirliğini sağlaması için müşteri sadakatini sağlaması ve sadık müşteriyi kaybetmemesi gerekmektedir. Müşteri sadakatini sağlamanın hem işletmeye hem de müşteriye olumlu yönde etkisi olduğu daha önceki araştırmalarda gösterilmektedir. Manavgat’ta bulunan ve yüksek standartlarıyla öne çıkan otellerin, ülkenin turizm endüstrisinin gelişmesinde büyük öneme sahip olduğu ve sadık müşteri oranlarının yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Bu oranın arttırılması ve devamlılığı için müşterilerin memnuniyetini etkileyen algılanan kalite, algılanan değer, çalışan davranışı, sürdürülebilirlik, güvenlik ve sadakat programları faktörlerinin detaylı şekilde incelenmesi gerekmektedir. Manavgat’ta bulunan beş yıldızlı otellerde konaklayan ve iki veya daha fazla defa gelmiş olan 182 kişiye yapılan çalışmada, anket veri toplama aracı ile veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizleri ile faktörlerin sadık müşteri memnuniyetiyle ilişkileri ve etki düzeyleri gösterilmiştir. Sonuçta, sadık müşterilerin memnuniyeti ve faktörler arasında ilişki bulunmuştur. Dolayısıyla otel yöneticilerinin müşteri memnuniyetini etkileyen bu faktörlere dikkat etmesi gerekmektedir.tr_TR
dc.description.abstractTurkey is a rich country in terms of tourism with its many different regions. In order to ensure the sustainability of accommodation businesses, which play a major role in the development of the country, it is necessary to ensure customer loyalty and not lose loyal customers. Previous studies have shown that ensuring customer loyalty has a positive effect on both the busin ess and the customer. It is observed that the hotels in Manavgat, which stand out with their high standards, have a great importance in the development of the tourism industry of the country and the rates of loyal customers are high. Perceived quality, per ceived value, employee behavior, sustainability, security and loyalty programs factors that affect customer satisfaction should be examined in detail in order to increase and maintain this ratio. In the study conducted with 182 people who stayed in fivest ar hotels in Manavgat and visited two or more times, data were collected with a survey data collection tool. With the analysis of the obtained data, the relationship between the factors and the loyal customer satisfaction and their effect levels are shown. As a result, relationship s were found between the satisfaction of loyal customers and the factors. Therefore, hotel managers should pay attention to these factors that affect customer satisfaction.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectKonaklama işletmeleritr_TR
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectMüşteri memnuniyetitr_TR
dc.subjectHospitality businessesen_US
dc.subjectMüşteri sadakatitr_TR
dc.titleMüşteri memnuniyeti üzerinde etkili olan faktörler: Side'deki beş yıldızlı otellerde sadık müşteriler üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeFactors influencing customer satisfaction: a study on loyal customers in five star hotels in Sideen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster