dc.contributor.author | Kahraman, Mehmet Uğur | |
dc.date.accessioned | 2022-03-23T11:12:35Z | |
dc.date.available | 2022-03-23T11:12:35Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Kahraman, M. U. (2021). İç mimarlık disiplini uzaktan eğitimine uygun bilgisayar destekli grafik iletişim ders modeli. The Journal of International Social Research, 14(79), 191-199. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 1307-9581 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12566/1063 | |
dc.description.abstract | In line with the COVID-19 global pandemic measures, with the obligation to stay at home and continue university education online, serious problems have also been encountered regarding the online functioning of interior architecture departments and applied/technical courses in Turkey. The lack of studies on this subject in the literature reveals that there is a serious gap on the subject. In the Technical Drawing courses, which are the "backbone" of interior architecture education, it has become necessary to develop an
education model for digitally assisted teaching in a way that will not lag behind the abilities of traditional methods for the new generation that has born into the digital world. In this context; In the course setup developed for the online "Technical Drawing-I" course of the 2020-21 fall semester, Antalya Bilim University Department of Interior Architecture and Environmental Design; In the classroom environment, short video recordings were created for tutorial drawings and related mock ups on the whiteboard. These recordings were presented to the students on the YouTube platform. Learning is aimed with the opportunity to watch the videos repetitively, that are designed to show the drawings step by step which are the subject of the lesson. During the live / simultaneous lessons, the lesson taught with traditional drawing methods as a video on YouTube was explained over the CAD and these lessons were recorded and opened to the access of the
students. It is aimed to increase the perception of the 3rd dimension by renders of the 3D object or space, where the students see the mock up and hand drawing in the YouTube video, for which the 2D drawing is made in the CAD. | en_US |
dc.description.abstract | COVID-19 küresel salgın önlemleri doğrultusunda evlere kapanılması ve üniversite eğitiminin çevrimiçi olarak devam ettirilmesi zorunluluğuyla birlikte, Türkiye’de de iç mimarlık bölümlerinin, uygulamalı/teknik derslerinin çevrimiçi olarak işleyişiyle ilgili ciddi problemlerle karşılaşılmıştır. Literatürde bu konuya dair yapılan çalışmaların yetersizliği, konuya dair ciddi bir açığın olduğunu ortaya koymaktadır. İç Mimarlık disiplininin, grafik iletişim dili niteliğindeki Teknik Çizim derslerinde, dijital dünyanın içine doğmuş yeni nesle, geleneksel yöntemlerin kazandırdığı yetilerden geri kalmayacak şekilde, dijital destekli öğretim konusunda bir eğitim modeli geliştirmek gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda; Antalya Bilim Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 2020-21 güz dönemi çevrim içi “Teknik Çizim-I” dersi için geliştirilen ders kurgusunda; sınıf ortamında, beyaz tahtada çizimler ve ilgili maketler yapılarak kısa video kayıtları oluşturulmuştur. Bu kayıtlar Youtube platformunda öğrencilere sunulmuştur. Derse konu olan çizimleri adım adım gösterecek şekilde tasarlanmış videoları, tekrar tekrar izleme imkânı ile öğrenim hedeflenmiştir. Canlı/eşzamanlı dersler esnasında ise, Youtube’da video olarak geleneksel çizim yöntemleriyle öğretilen dersin; bilgisayar destekli çizim üzerinden anlatımı yapılmış ve bu dersler de kaydedilerek öğrencinin erişimine açılmıştır. Öğrencilere, CAD programında 2 boyutlu çizimi yaptırılan, Youtube videosunda maketini ve el çizimini gördükleri 3 boyutlu objenin ya da mekânın, gerekli görülürse 3 boyutlu modellemesi yapılarak, 3. boyut algısının arttırılması amaçlanmıştır. | tr_TR |
dc.description.sponsorship | No sponsor | en_US |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | The Journal of International Social Research | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Covid-19 | tr_TR |
dc.subject | Online education | en_US |
dc.subject | Çevrim içi eğitim | tr_TR |
dc.subject | Distance education | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | tr_TR |
dc.subject | Interior design | en_US |
dc.subject | İç mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Graphic communication | en_US |
dc.subject | Grafik iletişim | tr_TR |
dc.subject | Technical drawing | en_US |
dc.subject | Teknik çizim | tr_TR |
dc.subject | Phased drawing | en_US |
dc.subject | Aşamalı çizim | tr_TR |
dc.subject | Computer aided drawing | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli çizim | tr_TR |
dc.title | İç mimarlık disiplini uzaktan eğitimine uygun bilgisayar destekli grafik iletişim ders modeli | tr_TR |
dc.title.alternative | Computer aided graphic communication course model suitable for distance education of the interior architecture discipline | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | National publication | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | |
dc.identifier.issue | 79 | |
dc.identifier.startpage | 191 | |
dc.identifier.endpage | 199 | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-1237-1792 [Kahraman, Mehmet Uğur] | |
dc.contributor.abuauthor | Kahraman, Mehmet Uğur | |
dc.contributor.yokid | 237911 [Kahraman, Mehmet Uğur] | |