• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market

Thumbnail
Date
2018
Author
Albayrak, Tahir
Dursun Cengizci, Aslıhan
Ünal, Caner
Metadata
Show full item record
Abstract
This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, hedonic, socialization and economic motivations were identified as the main underlying OTP motivations. Furthermore, cluster analysis on OTP motivation dimensions yielded three market segments: multi-benefit seekers, convenience lovers and utilitarian benefiters. Differences among the segments in terms of their demographic profiles and online purchasing behaviours were additionally tested by cross-tab analyses with χ2 tests. Finally, study findings revealed that influences of OTP motivations on behavioural intention to buy tourism-related products might differ across the segments.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/156
Collections
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Online kurs satınalma davranışı ve bu davranışı etkileyen faktörler üzerine bir araştırma 

    Öztürk, Pınar (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
    Teknolojik gelişmelerle birlikte insanlar, ihtiyaç duydukları çeşitli eğitim ve kursları online platformlardan satın alma imkanına sahip olmuşlardır. Geçmiş zamanda bu imkandan birçok insan haberdar değilken, pandemi ...
  • Determinants of customer satisfaction in online shopping: the perspective of the customer in Togo 

    Outcahantcha, Owinaasse (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)
    Online shopping environment has gained more traction in the aggregate relationship between markets and their consumers. The present study thus sought to extend the literature by investigating the perspectives of customers ...
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin online anatomi eğitimine bakışı 

    Karagülle, Mehmet; Süzen, Lütfiye Bikem (I. Fizyoterapi Rehabilitasyon Eğitim Kongresi, 2021)
    Amaç: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında uzaktan eğitimle aldıkları anatomi dersinin teorik ve laboratuvar kısımlarına bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.