• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market

Thumbnail
Tarih
2018
Yazar
Albayrak, Tahir
Dursun Cengizci, Aslıhan
Ünal, Caner
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, hedonic, socialization and economic motivations were identified as the main underlying OTP motivations. Furthermore, cluster analysis on OTP motivation dimensions yielded three market segments: multi-benefit seekers, convenience lovers and utilitarian benefiters. Differences among the segments in terms of their demographic profiles and online purchasing behaviours were additionally tested by cross-tab analyses with χ2 tests. Finally, study findings revealed that influences of OTP motivations on behavioural intention to buy tourism-related products might differ across the segments.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/156
Koleksiyonlar
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Online kurs satınalma davranışı ve bu davranışı etkileyen faktörler üzerine bir araştırma 

    Öztürk, Pınar (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)
    Teknolojik gelişmelerle birlikte insanlar, ihtiyaç duydukları çeşitli eğitim ve kursları online platformlardan satın alma imkanına sahip olmuşlardır. Geçmiş zamanda bu imkandan birçok insan haberdar değilken, pandemi ...
  • Determinants of customer satisfaction in online shopping: the perspective of the customer in Togo 

    Outcahantcha, Owinaasse (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)
    Online shopping environment has gained more traction in the aggregate relationship between markets and their consumers. The present study thus sought to extend the literature by investigating the perspectives of customers ...
  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin online anatomi eğitimine bakışı 

    Karagülle, Mehmet; Süzen, Lütfiye Bikem (I. Fizyoterapi Rehabilitasyon Eğitim Kongresi, 2021)
    Amaç: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında uzaktan eğitimle aldıkları anatomi dersinin teorik ve laboratuvar kısımlarına bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.