• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sivil Havacılık Yüksekokulu
  • Pilotaj Bölümü
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sivil Havacılık Yüksekokulu
  • Pilotaj Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Havacılık sektörünün pilot eğitiminde sürdürülebilir rekabete etkisi

Thumbnail
Göster/Aç
Havacılık sektörünün pilot eğitiminde sürdürülebilir rekabete etkisi (1.537Mb)
Tarih
2021
Yazar
Hüseyniklioğlu, Abdullah Oraj
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu çalışmada; havacılık sektörünün dinamikleri ve öne sürülen çıkarımlarından etkilenmekte olan pilot eğitimi veren kurumların, bu değişkenlerden nasıl etkilendikleri ve olası sürdürülebilir rekabetlerini kaybetme sorunu incelenmiştir. Çalışmada; havacılık sektörünü şekillendiren standardizasyonun etkisi sonucu, pilotluk mesleği, pilot eğitimi veren kurumlar ve pilot istihdamı sağlayan kurumlar arasındaki beklenti ve uyumsuzlukların ortaya çıkarılması ve özellikle pilot eğitimi veren üniversite programlarının yeniden konumlandırılması amaçlanmıştır. Havacılık endüstrisinin, havayolları sektörünün, pilot pazarının, pilotluğun ve pilot eğitimlerinin incelendiği bu çalışmada, belirsiz pilot pazarı, geçersiz katma değer, manipüle edilmiş standartlar, kullanıma yönelik olmayan akademik dersler ile müstakil pilot eğitimi veren kurumların; daha kısa zaman, daha az maliyet ile üniversitelerin pilotaj programlarına karşı sürdürülebilir rekabet üstünlüğü konusunda daha avantajlı olduğu değerlendirilmiştir. Üniversitelerin pilot eğitimlerinde rekabet edebilmek için dört senelik pilotaj eğitimi yerine, iki yıllık meslek yüksek okul programına dönüştürülmesinin veya havacılıkla alakalı iki yıllık bir programın yanında sürekli eğitim merkezlerinde ilave bir sertifika programı olarak verilmesinin daha faydalı olacağı öne sürülmüştür.
 
In this study, which examines how the institutions providing pilot training are affected by the dynamics and arguments of the aviation sector and how these factors reflect on the sustainable competitiveness of the institutions, it is evaluated that the university programs that provide pilot training will face the problem of losing their sustainable competitive advantage in the future. It is aimed to reposition the university programs that provide pilot training, by revealing the expectations and inconsistencies between the piloting profession, pilot training institutions and institutions that employ pilots, which are the result of the effect and manipulation of standardization, which shapes the aviation industry and is one of the survival strategies. In this study, in which the aviation industry, the airline industry, the pilot market, the pilot profession and pilot training are examined, uncertain pilot market, invalid added value, manipulated standards, non-use academic courses and individual pilot training institutions have been evaluated to be more advantageous in terms of sustainable competitive advantage against universities' pilotage programs with shorter time and less cost. In order to compete in the pilot training of universities, it would be more beneficial to transform it into a two-year vocational school program instead of four-year piloting training or to give it as an additional certificate program in continuing education centers besides a two-year program related to aviation.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/966
Koleksiyonlar
  • Pilotaj Bölümü

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • A pilot study of ion current estimation by ANN from action potential waveforms 

    Şengül Ayan, Sevgi; Süleymanoğlu, Selim; Özdoğan, Hasan (Journal of Biological Physics, 2022)
    Experiments using conventional experimental approaches to capture the dynamics of ion channels are not always feasible, and even when possible and feasible, some can be timeconsuming. In this work, the ionic current–time ...
  • Masa başı çalışan kronik bel ağrısı olan ve olmayan kişilerde kor kaslarının fonksiyonelliği, endurans ve postüral kontrolün karşılaştırılması: bir pilot çalışma 

    Güreşçi, Buse; Erdoğanoğlu, Yıldız (International Korkut Ata Scientific Researches Conference, 2022)
    Amaç: Masa başı çalışan kronik bel ağrısı olan ve olmayan kişilerde kor kaslarının fonksiyonelliği, endurans ve postüral kontrolün karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Methot: Çalışmamızda masa başı çalışan kronik bel ağrısı ...
  • Use of phase-contrast MRI to measure aortic stiffness in young-onset hypertension: a pilot study 

    Özer Gökaslan, Çiğdem; Gökaslan, Serkan; Demirel, Emin; Şengül Ayan, Sevgi (Cardiology in the Young, 2022)
    Young-onset hypertension is defined as hypertension diagnosed before the age of40 years. Aortic pulse wave velocity is an indication of aortic stiffness. MRI assessment has beenwell verified compared to invasive pressure ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.