Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşer, Gözdegül
dc.date.accessioned2021-04-05T08:28:16Z
dc.date.available2021-04-05T08:28:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBaşer, G. (2020). Aile işletmelerinde stratejik yönetim ve turizm işletmelerinin stratejik yönetimine ilişkin bir değerlendirme. Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, (1), 84-92.tr_TR
dc.identifier.issn2667-5889
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/731
dc.description.abstractDünya genelinde, ekonomilerin bel kemiği olarak bilinen aile işletmeleri; esneklik, değişebilirlik, pazar boşluklarını hızlı fark etme ve nüfuz etme gibi stratejik reflekslerin her zamankinden daha fazla önem kazandığı günümüzde, aile işletmesi olmanın getirdiği bir takım özgün özelliklerini, izledikleri stratejilere yansıtmaktadırlar. Aile işletmelerinin izledikleri stratejiler, işletmelerin gelişim aşaması, nesil sayısı, kurumsallaşma düzeyi, içinde bulunulan sektör ve pazar dinamikleri gibi unsurlara göre değişebilirken, genel olarak uzun vadeli bakış, müşteri odaklılık, toplumsal duyarlılık, aile itibarı gibi unsurların izlenen stratejileri yoğun şekilde etkilediği görülmektedir. Turizm sektöründe faaliyet gösteren aile işletmelerine bakıldığında, özellikle kırsal turizm ile ilgilenen aile işletmelerine yönelik araştırmaların yoğunlukta olduğu ve bu işletmelerin aile olmanın pek çok avantajını izledikleri stratejilere yansıttıkları ve içinde bulundukları toplum ve destinasyon ile bütünleştikleri görülmektedir. Çalışma, aile işletmelerinin ve turizmle ilgilenen aile işletmelerinin stratejik yönetim anlayışlarına yönelik bir değerlendirme sunmaktadır. Belirsizliğin ve karmaşıklığın yaşandığı günümüz şartlarında, aile işletmelerinin hızlı karar alma özellikleri, çalışanlar ve toplumla yoğun etkileşim ve iletişimleri ile nispeten daha hızlı, etkin ve verimli şekilde uyumlanabilecekleri ve etkin stratejiler izleyebilecekleri söylenebilir.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFamily businessen_US
dc.subjectStrategy managementen_US
dc.subjectTourism businessen_US
dc.subjectAile işletmesitr_TR
dc.subjectStrateji yönetimitr_TR
dc.subjectTurizm işletmesitr_TR
dc.titleAile işletmelerinde stratejik yönetim ve turizm işletmelerinin stratejik yönetimine ilişkin bir değerlendirmetr_TR
dc.title.alternativeAn assessment on strategic management of family business and strategic management of family business in tourismen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage84
dc.identifier.endpage92
dc.contributor.orcid0000-0002-1450-191X [Başer, Gözdegül]
dc.contributor.abuauthorBaşer, Gözdegül
dc.contributor.yokid279246 [Başer, Gözdegül]
dc.identifier.doi10.35344/japss.737975


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster