Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarasakal, Sezer
dc.date.accessioned2020-12-18T07:33:23Z
dc.date.available2020-12-18T07:33:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKarasakal, S. (2020). Turistlerin destinasyon çekicilikleri algıları, akış deneyimi, pozitif duygu ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma. Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 23(44), 1297-1322.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/583
dc.description.abstractBu çalışma, Antalya’yı ziyaret eden İngiliz, Alman ve Rus turistlerin destinasyon çekiciliklerine yönelik algılarını, akış deneyimi (odaklanma, zamanın dönüşümü ve öz bilinç kaybı) durumlarını, pozitif duygu durumlarını ve memnuniyetlerini incelenmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve kolayda örnekleme yöntemi ile 938 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak için bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda, İngilizlerin Almanlara göre konaklama hizmetlerinden daha fazla memnun oldukları belirlenmiştir. Kadınların erkeklere göre tatillerine daha fazla odaklandıkları ve zaman kavramını kaybettikleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, uygulamacılara yönelik çeşitli öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine destination attributes perception, flow experience (focus attention, time distortion and loss of self-consciousness), positive emotion, and satisfaction of English, German and Russian tourists visiting Antalya. In this context quantitative research method was used and 938 surveys were obtained by applying convenience sampling technique. Independent sample t-test and One way Anova were used for the analysis. Results reveal that English tourists are more satisfied with the accommodation services than Germans. Women concentrate more on their holiday and lose time perception than men. Based on the findings, practical implications are provided.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBalıkesir University The Journal of Social Sciences Instituteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestination attractionsen_US
dc.subjectFlow experienceen_US
dc.subjectPositive emotionen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectDestinasyon çekicilikleritr_TR
dc.subjectAkış deneyimitr_TR
dc.subjectPozitif duygutr_TR
dc.subjectMemnuniyettr_TR
dc.titleTuristlerin destinasyon çekicilikleri algıları, akış deneyimi, pozitif duygu ve memnuniyetleri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on destination attributes perception, flow experience, positive emotion and satisfaction of touristsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationtr_TR
dc.identifier.volume23
dc.identifier.issue44
dc.identifier.startpage1297
dc.identifier.endpage1322
dc.contributor.orcid0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.abuauthorKarasakal, Sezer
dc.contributor.yokid221599 [Karasakal, Sezer]
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.776764


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster