Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 203
-
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018) -
Turizm rehberliği uzmanlaşma eğitiminde farkındalık yaratma: turizm paydaşlarına yönelik bir durum çalışması
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)Profesyonel turizm rehberlerinin almış oldukları eğitim ve mesleki yaşamları boyuncaedindikleri deneyim, sundukları hizmetin kalitesi üzerinde oldukça etkilidir. Rehberlikte uzmanlaşma eğitimi konusu, ... -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Turist rehberlerinin psikolojik dayanıklılığının psikolojik iyi oluş ve yaşam kalitesi üzerindeki ilişkisinde iyimserliğin aracılık rolü
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2018)Researchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes ... -
Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students
(II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ... -
Procurement and sales management with process management approach
(Frontpage Publications, 2018)A company's buying and selling departments are focused on responding to the types of demand that we can classify as internal and external demand. Although internal demand comes from other parts of the company, external ... -
Management Shadowing Program: an incubator for prospective managers in the tourism and hospitality industry
(Mediterranean Journal of Humanities (MJH), 2019)The hospitality industry needs qualified work-ready graduates with skills but unfortunately tourism students are changing their career paths outside tourism and/or cannot obtain a managerial perspective. The Management ... -
Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(Paradigma Akademi Yayınları, 2019)The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ... -
Tur yönetimi kavramı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) -
Turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin destinasyon imajına ve memnuniyetine etkisi
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Turizm ile ilgili alanyazında turistlerin ziyaret ettikleri destinasyonlara yönelik imaj algıları ve genel memnuniyetleri ile kendilerine eşlik eden turist rehberlerine yönelik değerlendirmeleri bir arada ele alan sınırlı ... -
The good, the bad, the well-connected
(2019)In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without the inclusion of any particular spatial arrangement of players, traditional ... -
Helal turizm kavramı: tanımı ve kapsamı
(Eğitim Yayınevi, 2019)Turizm sektörüne olan ilgi, bireylerin değerlendirebilecekleri boş zamanlarının ve gelir düzeylerinin artmasına bağlı olarak, son yıllarda giderek artmaktadır. Bu sebeple hızla gelişen sektörlerin başında gelmektedir. ... -
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ... -
Assessment of hotel guest relations from the aspect of repeat guests
(5th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, 2018)One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of competition (Kandampully and Suhartanto, 2000). Hotels try to develop many strategies to be able to cope with competition. ...











