Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 193
-
Strategic governance in the marina sector in the context of marine tourism cluster
(Almatourism: Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 2021)This research aims to discuss strategic governance activities in the marina sector operating in Muğla Marine Tourism Cluster. Qualitative research methodology was preferred to identify the strategic governance practices ... -
Çoklu bakış açısıyla Covid-19 pandemi krizi ve turizm
(Detay Yayıncılık, 2021)Bu çalışma, Covid-19 pandemi krizi ve Türk turizmini, turizm sektörüyle doğrudan ya da dolaylı olarak bağlantılı olan çeşitli üst yönetim pozisyonlarında görev yapan yöneticilerin gözünden ele almaktadır. Dolayısıyla mevcut ... -
Aile işletmelerinde stratejik yönetim ve turizm işletmelerinin stratejik yönetimine ilişkin bir değerlendirme
(Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, 2020)Dünya genelinde, ekonomilerin bel kemiği olarak bilinen aile işletmeleri; esneklik, değişebilirlik, pazar boşluklarını hızlı fark etme ve nüfuz etme gibi stratejik reflekslerin her zamankinden daha fazla önem kazandığı ... -
How does perceived crowding moderate tourist shopping experience and satisfaction relationship?
(International Journal of Tourism Cities, 2020)Purpose The purpose of this study is to investigate the direct impact of shopping experience of tourists on their satisfaction with shopping, while perceived crowding is used as a moderator in this relationship. Desi ... -
Nevin Akçelik
(Detay Yayıncılık, 2020) -
Travel motivations of Y and Z generations
(IV. International Applied Social Sciences Congress, 2020)Introduction: It is quite important to understand and predict the travel motivations of Y and Z generations to be able to make future plans and strategies. Aim: The aim of this research is to determine the travel motivations ... -
Şehir turizmi
(Paradigma Akademi, 2020) -
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020) -
Turizm yatırım teşvikleri çerçevesinde Antalya
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kamu yatırım teşvikleri, yatırım kararlarını yönlendiren, farklı bölgelere ve sektörlere verilebilen, çeşitli kapsamlardaki imtiyazlardır. Turizm alanında verilen desteklerden yüksek oranda yararlanan şehirlerden biri ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. Digital marketing has been changing many types of operations and influencing ... -
Tarım turizminin gelişim potansiyeline yönelik çiftçilerin tutumlarının araştırılması
(Turizm Akademik Dergisi, 2020)Araştırmanın amacı, tarım turizmi konusunda ilerleme potansiyeli olan bir yerleşim yerinde, tarım turizminin uygulanılabilirliğini sorgulamak üzere, çiftçilerin tutum ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma, turizm ... -
Aziz Nikolaos ve Kilisesi: Likya'da bir hac merkezi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
Şems-i Tebrizi: Mevlana'nın gönül dünyasını değiştiren mutasavvıf
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
İlhami Ahmet Bozkurt
(Detay Yayıncılık, 2020) -
Cross-nationality importance performance analysis of Middle East all-inclusive mass tourism destination image
(Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2020)Purpose – The paper aims to analyze cognitive attributes affecting the overall destination image perception of British, German, and Russian tourists toward Antalya, a well-positioned mass tourism destination in the East ... -
Destination image perception patterns of tourist typologies
(International Journal of Tourism Research, 2020)Conceptual and empirical typologies comprising the intersection of personal and social characteristics of tourists have similarities and differences with respect to image perception of a destination. This study examines ... -
Testing destination image scale invariance for intergroup comparison
(Tourism Analysis, 2020)In destination image studies, researchers often compare individuals and groups with measurement scales. Classical Test Theory (CTT) assumes, when comparing groups, that scale measures the same social psychological construct ... -
Mathematical modeling of the COVID-19 spread: a case of Turkey
(Australia and New Zealand Industrial and Applied Mathematics (ANZIAM), 2021)In this presentation, a mathematical model for the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is investigated. For this purpose, the total population is classified into eight epidemiological ... -
Açık ve kapalı alan rekreasyonu: bireylerin katılım motivasyonları ve engeller
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
Deniz turizmi kapsamında gerçekleştirilen rekreatif faaliyetler
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020)