• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estimation of alighting counts for public transportation vehicle occupancy levels using reverse direction boarding

Thumbnail
Göster/Aç
Estimation of alighting counts for public transportation vehicle occupancy levels using reverse direction boarding (6.084Mb)
Tarih
2023
Yazar
Özgün, Kamer
Günay, Melih
Başaran, Doruk
Ledet, Joseph
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In order to improve the performance of a public transport system, it is important to know alighting counts as well as boarding counts at bus stops. While boarding is almost always available through a fare collection system, public transport systems usually do not count alighting passengers. This is either due to the overhead that may be required for passengers at exit or the installation of relatively expensive Automatic Passenger Counters (APC) counters at each vehicle. Therefore, such expensive deployments are mostly not encountered in public-transport systems. In our research, for round trip lines that are balanced in daily passenger counts on both forward and backward routes, the alighting counts of a target route are inferred using only the daily boarding data. Vehicle occupancy levels are determined on a trip basis owing to the characteristic boarding pattern of each line. The validity of the proposed method was determined and verified using video recordings of arbitrarily selected trips. Consequently, it may be possible to modify scheduling algorithms to improve vehicle fleet utilization and increase passenger comfort in public transportation.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1985
Koleksiyonlar
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.