The impact of digital marketing practices on the performance of tourism companies in Pakistan
Abstract
This research aims to explore the influence of digital marketing on the
performance of the tourism sector, focusing on two crucial factors: brand image and customer engagement. The impact of these factors on the performance of the tourism industry is analyzed in this research. The research was done within Pakistan's tourism sector. There are 3 variables in this study where 2 of them, such as customer engagement and brand image are independent and 1 is dependent which is performance. By
demonstrating the connection between these three variables. This study aims to contribute to the existing body of knowledge by expanding upon the literature and research methods in the field. The tourism sector in Pakistan has faced various challenges, including limited awareness of its remarkable tourist destinations and a persistently negative perception of the country over the years. This quantitative, explanatory study used questionnaires
distributed in universities and residents of Kashmir. The results of this study
demonstrated a significant impact of customer engagement and brand image on the performance of tourism sector by the help of smartPLS. Bu araştırmanın amacı, dijital pazarlamanın turizm sektörünün performansı üzerindeki etkisini anlamaktır ve ana faktörler olarak marka imajı ve müşteri etkileşimi ele alınmıştır. Bu faktörlerin turizm endüstrisinin performansı üzerindeki etkisi bu araştırmada analiz edilmektedir. Araştırma Pakistan'ın turizm sektörü içinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada müşteri etkileşimi ve marka imajı gibi 2 bağımsız değişken ve performans gibi 1 bağımlı değişken bulunmaktadır. Bu üç değişken arasındaki bağlantıyı göstererek, bu çalışma mevcut literatür ve ilgili araştırma tekniklerine dayanarak bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Pakistan'ın turizm sektörü, birkaç nedenle gölgede kalmıştır ve bunlardan biri yıllar boyunca ülkenin güzel turistik yerlerine olan farkındalığın eksikliği ve olumsuz imajıdır. Bu nicel, açıklayıcı çalışma, üniversitelerde ve Keşmir'deki yerleşikler arasında dağıtılan anketler kullanmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, müşteri etkileşimi ve marka imajının turizm sektörünün performansı üzerinde önemli bir etkisi olduğunu smartPLS yardımıyla göstermektedir.