• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of social media marketing on destination attractiveness and travel intention: the case of Djibouti

Thumbnail
Göster/Aç
Impact of social media marketing on destination attractiveness and travel intention: the case of Djibouti (1012.Kb)
Tarih
2021
Yazar
Omar, Halima Hassan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of conducting this study is to examine the influence of social media marketing on destination attractiveness and travel intention, it is also aimed to identify the role of destination attractiveness impacting travel intention, and assess its mediating role. An online questionnaire was used to investigate tourists' responses using the judgmental sampling method, a total of 400 valid questionnaires were retrieved. A quantitative approach using confirmatory factor analysis was applied, and through SmartPLS software the data was assessed to test the hypothesis. The findings revealed that social media marketing significantly influences destination attractiveness and travel intention. Destination attractiveness has demonstrated that it is a significant antecedent for travel intention and its mediating effect has received empirical evidence. In addition, the results showed that social media marketing and destination attractiveness will stimulate the travel intention of tourists toward traveling to Djibouti hence their relationship was positive and significant.
 
Bu çalışmanın çeşitli amaçları bulunmaktadır. İlk olarak, sosyal medya pazarlamasının destinasyon çekiciliği ve seyahat niyeti üzerindeki etkisini incelemektir. Ayrıca destinasyon çekiciliğinin seyahat niyeti üzerindekirolünü belirlemek ve sosyal medya pazarlaması ile seyahat niyeti arasındaki ilişkide aracılık rolünü ortaya koymaktır. Yargısal örnekleme yöntemi kullanarak ve çevrimiçi anket aracılığı ile 400 geçerli anket toplanmıştır. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla SmartPLS programı kullanılmıştır. Bulgular, sosyal medya pazarlamasının destinasyon çekiciliğini ve seyahat niyetini önemli ölçüde etkilediğini ortaya koymuştur. Ayrıca, destinasyon çekiciliğinin, seyahat niyeti için önemli bir öncül olduğunu ve sosyal medya pazarlaması ve seyahat niyeti arasında aracılık etkisinin olduğu tespit edilmiştir.. Ek olarak, sosyal medya pazarlaması ve destinasyon çekiciliğinin turistlerin Cibuti'ye seyahat etmeye yönelik seyahat niyetleri üzerinde etkili olduğu, dolayısıyla değişkenler arasındaki ilişkiler olumlu ve anlamlıdır.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1815
Koleksiyonlar
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.