• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Uçuş Harekat Yöneticiliği Programı / Flight Dispatch Manager
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Meslek Yüksekokulu / Vocational School
  • Uçuş Harekat Yöneticiliği Programı / Flight Dispatch Manager
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kültür bileşenlerinden dil faktörünün uluslararası pazarlama faaliyetlerine olan etkisi

Thumbnail
View/Open
Kültür bileşenlerinden dil faktörünün uluslararası pazarlama faaliyetlerine olan etkisi (828.5Kb)
Date
2022
Author
Zengin, Semra
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle sınırlar ortadan kalkmış ve şirketler ulusal pazarın ötesinde faaliyet göstermeye başlamıştır. Yeni pazarlara uyum sağlama ihtiyacının artması, kültürler arasındaki farklılıkları anlamayı gerekli hale getirmiştir. Uluslararası pazarda rekabet avantajı elde etmeye çalışan her firma bu farklılıkları analiz etmeli ve pazarlama stratejisini bu çerçevede belirlemelidir. Bu çalışmada uluslararası pazarlamada kültür bileşenlerinden dil faktörünün reklam ve pazarlama faaliyetlerine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak bütünleşik literatür taraması yöntemi kullanılmış olup sonuç olarak, kültürel faktörleri göz ardı eden şirketler, farklı pazarlarda geri dönüşü olmayan başarısızlıklarla karşı karşıya kalmaktadır ve kültürel faktörler, tüketici davranışlarını önemli ölçüde etkilediği için uluslararası pazarlama üzerinde çok güçlü bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
 
Today, with the effect of globalization, borders have disappeared and companies have started to operate beyond the national markets. The increasing need to adapt to new markets has made it necessary to understand the differences between cultures. Every company trying to gain a competitive advantage in the international market should analyze these differences and determine their marketing strategy within this framework. In this study, the effect of language factor, which is one of the cultural components, on advertising and marketing activities in international marketing has been examined. As a research method, an integrated literature review was used. It is found that companies that ignore cultural factors are faced with irreversible failures in different markets and also that cultural factors have an important effect in international marketing as they significantly affect consumer behavior.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1398
Collections
  • Uçuş Harekat Yöneticiliği Programı / Flight Dispatch Manager

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.