• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effect of employee motivation on job performance and the role of commitment; an exploratory study in the automobile industry in Russia

Thumbnail
Date
2022
Author
Bogomyakov, Evgeny
Metadata
Show full item record
Abstract
The issue of motivation has become a topical issue influencing human behavior in various aspects and fields. As part of the implementation approach to motivation and inducing employee commitment, organizations develop motivation systems to improve employee performance and attract potential workers by offering those rewards and incentives for good performance (Daniel, 2012). The objective of this study is to assess the effect of employee motivation on job performance and the role commitment plays in this relationship in the Russian Automobile Industry. Primary data was collected from 103 automobile industry employees in Russia through an online questionnaire, and structural equation modeling was used for data analysis. The results suggested that employee motivation has a significant impact on the jobperformance. Employee commitment was also seen to have a significant impact on job performance. Lastly, the moderation role of commitment in the aforementioned relationship was established. Employee commitment weakens the relationship between employee motivation and job performance.
 
Motivasyon konusu, insan davranışlarını çeşitli açılardan ve alanlarda etkileyen güncel bir konu haline gelmiştir. Motivasyonu ve çalışan bağlılığını teşvik etmeye yönelik uygulama yaklaşımının bir parçası olarak, kuruluşlar, iyi performans için bu ödülleri ve teşvikleri sunarak çalışan performansını iyileştirmek ve potansiyel çalışanları çekmek için motivasyon sistemleri geliştirir (Daniel, 2012). Bu çalışmanın amacı, Rus Otomobil Endüstrisinde çalışan motivasyonunun iş performansı üzerindeki etkisini ve bağlılığın bu ilişkide oynadığı rolü değerlendirmektir. Rusya'daki 103 otomobil endüstrisi çalışanından çevrimiçi bir anket yoluyla birincil veriler toplandı ve veri analizi için Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanıldı. Sonuçlar, çalışan motivasyonunun iş performansı üzerinde önemli olumlu etkisi olduğunu göstermiştir. Çalışan bağlılığının da iş performansı üzerinde önemli bir etkisi olduğu görülmüştür. Sonuçlar, söz konusu ilişkide bağlılığın düzenleyici rolü ortaya konmuştur. Çalışan bağlılığı, çalışan motivasyonu ile iş performansı arasındaki ilişkiyi zayıflatır.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1266
Collections
  • İşletme (Tezli - İngilizce) / Business Administration (Thesis - English)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.