Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Emre
dc.contributor.authorSandıkçıoğlu Deniz, Tuğçe
dc.contributor.authorDeniz, Cihan
dc.date.accessioned2021-02-01T08:07:05Z
dc.date.available2021-02-01T08:07:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationDemir, E., Sandıkçıoğlu Deniz, T. & Deniz, C. (2020). Büyükşehirlerde alışveriş merkezi otopark girişi uygulaması: Antalya örneği. 3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi.tr_TR
dc.identifier.isbn978-625-7813-05-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/632
dc.descriptionUluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (3. : 2020)
dc.description.abstractNüfus artışı ile birlikte günlük yaşantımızda, özellikle trafik sistemlerinde, servis sistemlerinin yetersizliği doğrultusunda bekleme sorunları ile sık sık karşılaşılmaktadır. Bu sorunların önüne geçmek için trafik sistemleri, hizmet maliyetlerini düşürmeyi, hizmet niteliğini artırmayı ve yol kullanıcılarının bekleme zamanını düşürmeyi amaçlamalıdır. Araştırmamızda Antalya’da bulunan bir alışveriş merkezi otopark girişi gözlemlenmiştir. Kuyruk Teorisi modellerinden en uygun olanı eldeki vaka çalışması için incelenip seçilmiştir. Yapılan çalışmada, bekleme ve hizmet sürelerinde gözlemlenen problemler tespit edilmiştir. Toplanan veriler akademik amaca uygun olarak kaydedilmiştir. Analizler sonucunda bekleme süresini en aza indirecek ve daha hızlı hizmet alınabilecek bir kuyruk sisteminin oluşturulması amaçlanmıştır. D/D/1 kuyruk rejimi önerilen araştırmamızda, hem grafiksel çözümlerle hem de matematiksel denklemlerle problem çözülmüştür. Çalışmamızın amacı doğrultusunda, yolcu bilgilendirme sistemleri, değişken mesaj işaretleri gibi akıllı ulaşım sistemleri otopark girişinde trafiği düzenlemede yardımcı olması için tavsiye edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractWith the increase of population, problems of waiting on the queue are frequently encountered in our daily life, especially in traffıc systems, with the insufficiency of service systems. To prevent these problems, traffıc systems should aim to reduce service costs, improve service quality and reduce the waiting time of road users. İn our research, a shopping mall parking lot entrance in Antalya was observed. The most suitable queuing theory models were examined and selected for the case study. Accordingly, the problems observed during the waiting and service periods were determined. The data collected were recorded for academic purposes. As a consequence of the analysis, it is aimed to create a queuing system that Will minimize waiting time and provide faster service. İn our research, D/D/I queuing regime was proposed and the problem was solved not only with graphical analysis and also mathematical equations. For the purpose of our study, İntelligent transportation systems such as passenger information systems and dynamic message signs have been recommended to assist in regulating traffıc around the parking lot.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisher3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntelligent transportation systemsen_US
dc.subjectAkıllı ulaşım sistemleritr_TR
dc.subjectQueuing theoryen_US
dc.subjectKuyruk teorisitr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.titleBüyükşehirlerde alışveriş merkezi otopark girişi uygulaması: Antalya örneğitr_TR
dc.title.alternativeShopping mall parking lot entrance application in metropolitan cities: Antalya caseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.contributor.orcid0000-0003-0013-4482 [Demir, Emre]
dc.contributor.abuauthorDemir, Emre
dc.contributor.yokid203339 [Demir, Emre]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster