Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaraç, Tuğba
dc.contributor.authorÖzçelik, Feristah
dc.contributor.authorErdoğan Akbulut, Hatice
dc.date.accessioned2020-09-30T08:47:08Z
dc.date.available2020-09-30T08:47:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSaraç, T., Özçelik, F., & Erdoğan Akbulut, H. (2020). Mazeret/telafi sınavı çizelgeleme problemi için bir hedef programlama modeli. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 26(1), 203-210.tr_TR
dc.identifier.issn2147-5881
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/550
dc.description.abstractÜniversitelerde ve diğer eğitim kurumlarında, sınav çakışması, sağlık problemleri vb. nedenlerle planlanan sınav dönemlerinde sınava giremeyen öğrencilere mazeret/telafi sınavları yapılmaktadır. Özellikle bu sınavlara girecek öğrenci sayısının çok olduğu durumlarda, sınav çizelgesinin hazırlanması oldukça zor ve zaman alıcı olabilmektedir. Literatürde genellikle sınav çizelgeleme problemleri, oturum sayısı, sınavlar ve sınavlara katılacak öğrenciler belirli iken sınavların gözetmen, derslik gibi kaynak kısıtlarını da dikkate alarak oturumlara atanması şeklinde ele alınmaktadır. Bu çalışmada ise oturum sayısı belli değildir ve sınavların kısa bir zaman diliminde tamamlanması gerektiğinden toplam oturum sayısının mümkün olduğunca az olması istenmektedir. Ayrıca oturumların sınav sayısı açısından mümkün olduğunca dengeli olması ve bir öğrenci bir günde birden fazla sınava girecekse mümkünse sınavlarının art arda olmaması hedeflenmektedir. Ele alınan problem için bir hedef programlama modeli önerilmiştir. Geliştirilen model, bir üniversitenin Endüstri Mühendisliği Bölümünden alınan gerçek veriler kullanılarak test edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn the universities and other educational institutions, make-up/compensation examinations are made for students who cannot take the exam at the scheduled exam periods due to examinations, health problems and so on. Especially when there are a lot of students going into these examinations, preparing the exam schedule can be very difficult and time consuming. In the literature, generally exam scheduling problems are considered as when the number of sessions, examinations and students attending to the examinations are certain, examinations are assigned to the sessions by considering resource constraints such as supervisor, classroom. In this study, number of sessions is not known and desired to be minimized because the examinations must be completed within a short period. It is also aimed that the sessions are balanced as much as possible in terms of number of examinations and if a student will attend more than one examination in one day, the examinations will not be consecutive. A goal programming model is proposed for the considered problem. The developed model has been tested using real data from the Industrial Engineering Department of Eskişehir Osmangazi University.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectExamination schedulingen_US
dc.subjectSınav çizelgelemetr_TR
dc.subjectGoal programmingen_US
dc.subjectHedef programlamatr_TR
dc.subjectGAMStr_TR
dc.titleMazeret/telafi sınavı çizelgeleme problemi için bir hedef programlama modelitr_TR
dc.title.alternativeA goal programming model for the make-up/compensation examination problemen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.wosWOS:000514814600025
dc.identifier.volume26
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage203
dc.identifier.endpage210
dc.contributor.orcid0000-0001-9393-0466 [Erdoğan Akbulut, Hatice]
dc.contributor.abuauthorErdoğan Akbulut, Hatice
dc.contributor.yokid274127 [Erdoğan Akbulut, Hatice]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US
dc.identifier.doi10.5505/pajes.2019.01033


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster