• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü / Department of Civil Engineering
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Mühendislik Fakültesi / Faculty of Engineering
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü / Department of Civil Engineering
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Number of design gyrations for 100 mm compacted asphalt mixtures modified with polypropylene

Thumbnail
Göster/Aç
Number of design gyrations for 100 mm compacted asphalt mixtures modified with polypropylene (8.074Mb)
Tarih
2018
Yazar
Tapkın, Serkan
Keskin, Mustafa
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
There is no standard accepted by highway authorities on the compaction procedures of 100 mm diameter gyratory compactor specimens. In previous studies on gyratory compaction, the utilisation of either coring from 150 mm specimens or preparing taller specimens than the usual 63.5 mm long Marshall specimens has been undertaken. The utilisation of 150 mm mould sizes introduces an important amount of mechanical disturbance during the coring process of 100 mm diameter specimens out of them. The novelty of the present study is that a new standard for preparing gyratory compactor specimens with a diameter of 100 mm and length of approximately 63.5 mm by utilising polypropylene fibers of 3 mm multifilament for the modification has been proposed for the first time. To achieve optimal conditions, in addition to gyratory compaction, modified bitumen samples’ physical properties, especially rotational viscosities, were also investigated in a detailed manner. Physical and mechanical tests have been carried out using the specimens prepared by changing the main testing parameter of gyration number from 30 to 70. The design gyration number of 100 mm polypropylene fiber reinforced dense bituminous mixtures has been determined as 33 under medium traffic conditions.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/442
Koleksiyonlar
  • İnşaat Mühendisliği Bölümü / Department of Civil Engineering
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • WOS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.