Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 193
-
Medical tourism: understanding the phenomenon
(IGI Global, 2021)The number of travels around the world to benefit from health services provided abroad is increasing every year. The high level of global demand for health services has influenced the rapid development of the medical tourism ... -
Turistlerin destinasyon çekicilikleri algıları, akış deneyimi, pozitif duygu ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma
(Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 2020)Bu çalışma, Antalya’yı ziyaret eden İngiliz, Alman ve Rus turistlerin destinasyon çekiciliklerine yönelik algılarını, akış deneyimi (odaklanma, zamanın dönüşümü ve öz bilinç kaybı) durumlarını, pozitif duygu durumlarını ... -
Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey
(Tourism Review International, 2020)Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ... -
Applicability of recombinant Aspergillus sojae crude mannanase enzyme in carrot juice production
(Journal of Food Processing and Preservation, 2020)The mannanases can be used for enzymatic maceration in carrot juice in order to increase the extract yield that soluble compounds such as sugars and β‐carotene can easily release. In this study, the effects of microbial ... -
Gastronomi dergisi ABÜ tanıtım röportajı
(Gastronomi Dergisi, 2019)Antalya Bilim Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü tanıtım ropörtajı -
Eğlenceli bir seyahat anlayışı açısından gastronomi festivallerine bakış
(Profesyonel Animasyon Yöneticileri Derneği Dergisi, 2019) -
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ... -
Turizmde dijital tüketicilerin faydalandıkları dijital teknolojiler ve platformlar
(Eğitim Yayınevi, 2020) -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(10th World Conference for Graduate Research in Tourism Hospitality and Leisure, 2018) -
Yurt dışı rehberliği alanında uzmanlaşma
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018) -
Turizm rehberliği uzmanlaşma eğitiminde farkındalık yaratma: turizm paydaşlarına yönelik bir durum çalışması
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)Profesyonel turizm rehberlerinin almış oldukları eğitim ve mesleki yaşamları boyuncaedindikleri deneyim, sundukları hizmetin kalitesi üzerinde oldukça etkilidir. Rehberlikte uzmanlaşma eğitimi konusu, ... -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Turist rehberlerinin psikolojik dayanıklılığının psikolojik iyi oluş ve yaşam kalitesi üzerindeki ilişkisinde iyimserliğin aracılık rolü
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2018)Researchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes ... -
Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students
(II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ...