Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCandaş Altınbaş, Bahar
dc.contributor.authorSerpici, Ayşe
dc.contributor.authorGürsoy, Ayla
dc.contributor.authorSarımehmet, Didem
dc.date.accessioned2023-12-28T06:07:21Z
dc.date.available2023-12-28T06:07:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCandaş Altınbaş B., Serpici, A., Gürsoy, A. & Sarımehmet, D. (2023). Thoughts and attitudes of surgical nurses on planned discharge education and influencing factors. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(4), 1855-1862.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1837
dc.description.abstractThe shortening of the discharge time due to technological developments requires the patients to be discharged with sufficient information about the recovery process they will spend at home. Accordingly, discharge planning and patient education are becoming more and more important in surgical patient care day by day. The aim of the study is to determine the thoughts and attitudes of surgical nurses related to discharge of patients after surgery and influencing factors. This descriptive study included 192 surgical nurses. Data were obtained with a questionnaire designed by researchers. It was found that 83.3% of the nurses provided discharge education to the patients and 71.9% of them implemented this education in a planned manner. In addition, while most of the nurses planned discharge education at the time of discharge, only 38.3% planned it at the time of hospitalization. Planned discharge education is usually given in the patient's room (93.0%), verbally (98.3%), taking into account the patient's age and education level (79.1%). Wound care (80.0%), self-care activities (79.1%) and drug therapy (73.0%) were the top three training topics. The institution where the nurse works, the clinic and the number of patients cared for in each shift are the top three factors affecting the provision of planned discharge education.en_US
dc.description.abstractTaburculuk sürelerinin teknolojik gelişmelere bağlı olarak kısalması, hastaların evde geçirecekleri iyileşme süreci hakkında yeterli bilgi ile taburcu olmalarını gerektirmektedir. Buna bağlı olarak cerrahi hasta bakımında taburculuk planlaması ve hasta eğitimi gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, cerrahi hemşirelerinin ameliyat sonrası hastaların taburcu edilmesine ilişkin düşünce ve tutumları ile etkileyen faktörleri belirlemektir. Bu tanımlayıcı çalışmaya 192 cerrahi hemşiresi dahil edildi. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan soru formu aracılığı ile toplandı. Hemşirelerin %83.3'ünün hastalara taburculuk eğitimi verdiği; %71.9'unun bu eğitimi planlı olarak uyguladığı saptandı. Ayrıca hemşirelerin çoğu taburculuk eğitimini taburculuk sırasında planlarken, sadece %38.3'ü hasta hastaneye yattığı anda planlanlama yapmaktadır. Planlı taburculuk eğitimi genellikle hastanın yaş ve eğitim seviyesi dikkate alınarak (%79.1), hasta odasında (%93.0), sözlü olarak (%98.3) verilmektedir. Yara bakımı (%80.0), öz-bakım aktiviteleri (%79.1) ve ilaç tedavisi (73.0) ilk üç sırada yer alan eğitim konularıdır. Hemşirenin çalıştığı kurum, klinik ve her bir vardiyada bakım verilen hasta sayısı planlı taburculuk eğitimi verme durumunu etkileyen ilk üç faktördür.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDischarge planningen_US
dc.subjectTaburculuk planlamasıtr_TR
dc.subjectNursing careen_US
dc.subjectHemşirelik bakımıtr_TR
dc.subjectPatient dischargeen_US
dc.subjectHasta taburculuğutr_TR
dc.subjectSurgical nursingen_US
dc.subjectCerrahi hemşireliğitr_TR
dc.titleThoughts and attitudes of surgical nurses on planned discharge education and influencing factorsen_US
dc.title.alternativeCerrahi hemşirelerinin planlı taburculuk eğitimine ilişkin düşünce ve tutumları ile etkileyen faktörlertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryInternational publicationen_US
dc.identifier.volume12
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage1855
dc.identifier.endpage1862
dc.contributor.orcid0000-0003-3585-4500 [Gürsoy, Ayla]
dc.contributor.abuauthorGürsoy, Ayla
dc.contributor.yokid104264 [Gürsoy, Ayla]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster