Show simple item record

dc.contributor.authorAydın, Aydanur
dc.contributor.authorGürsoy, Ayla
dc.date.accessioned2023-07-12T06:01:24Z
dc.date.available2023-07-12T06:01:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAydın, A. & Gürsoy, A. (2023). Burası farklı: hemşirelik öğrencisi gözüyle ameliyathane ortamı. Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-31.tr_TR
dc.identifier.issn2791-7797
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1630
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerin ameliyathane deneyimlerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlamaktır. Yöntem: Araştırma nitel araştırma düzeninde yer alan fenomenoloji desende tamamlandı. Bu desende bir olguya ilişkin bireylerin deneyimleri ve bu deneyime yükledikleri anlamlar ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. Araştırmaya hemşirelik bölümünde öğrenim gören ve kendi istekleri ile ameliyathane uygulaması yapan on son sınıf öğrencisi dahil edildi. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme ile toplanı ve fenomenolojik olarak analiz edildi. Bulgular: Araştırma verileri çözümlendiğinde; ameliyathaneden ürkme, ekibin bir parçası olduğunu düşünme ve ameliyathanede daha çok zaman geçirme isteği şeklinde üç ana kategori belirlendi. Ayrıca ürkme ana temasının altında soğuk boşluğa ve umuda yürüme şeklinde alt temalar saptandı. Ameliyathaneyi ürkütücü olarak tanımlayan öğrencinin yanında diğer klinik ortamlardan farklılıklarının güzel etkilerini ifade eden öğrencilere rastlandı. Bu tanımlamanın yanında ameliyathanede daha uzun süre geçirmek istediğini belirttikleri görüldü. Uygulamada Kullanım: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin ameliyathane deneyimlerine ilişkin bilgi sağlamaktadır. Sonuçlar hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaların deneyimlerine etkilerinin görülmesine ve mesleki algılarının tanımlanmasına katkı sağlayacaktır. Araştırma sonuçları hemşirelik eğitiminde klinik uygulamaların planlanmasına katkı sağlayabilir.tr_TR
dc.description.abstractObjective: The purpose of this research is to grasp and analyze nursing students' operating room experiences. Method: The qualitative phenomenology design was employed in this investigation. Phenomenology is the study of people's encounters and interpretations of those encounters. The study's sample comprised ten nursing students who independently practiced operating rooms. The data was gathered through semi-structured interviews with students. The data were analyzed phenomenologically in the framework of qualitative research. Results: When the research data are analyzed; three main categories were identified as being frightened of the operating room, thinking of being a part of the team, and wanting to spend more time in the operating room. Under the topic of being terrified, sub-themes such as venturing into frigid space and wishing were discovered. Other students, in addition to the student who found the operating room intimidating, emphasized the benefits of their distinctions from other healthcare facilities. They also indicated a desire to stay in the operating room for a longer amount of time. Usage in Practice: the study gives data on nursing students' experiences in operating rooms. The findings help to explain nursing students' professional perspectives and enable the study of how clinical practice changes nursing students' experiences. Clinical practice in the operating room was discovered to improve students' self-confidence. It should be mentioned that the operating room atmosphere and professional staff distinguish this clinic from others. The outcomes of the study provide light on and assist clinical practice planning in nursing education.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectHemşirelik öğrencisitr_TR
dc.subjectNursing clinical researchen_US
dc.subjectHemşirelik klinik araştırmalarıtr_TR
dc.subjectOperating roomen_US
dc.subjectAmeliyathanetr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectQualitative researchen_US
dc.subjectNitel araştırmatr_TR
dc.titleBurası farklı: hemşirelik öğrencisi gözüyle ameliyathane ortamıtr_TR
dc.title.alternativeHere is different: operating room environment from nursing student's viewen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage25
dc.identifier.endpage31
dc.contributor.orcid0000-0003-3585-4500 [Gürsoy, Ayla]
dc.contributor.abuauthorGürsoy, Ayla
dc.contributor.yokid104264 [Gürsoy, Ayla]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record