Show simple item record

dc.contributor.authorZengin, Semra
dc.date.accessioned2023-03-06T13:13:04Z
dc.date.available2023-03-06T13:13:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationZengin, S. (2022). Kültür bileşenlerinden dil faktörünün uluslararası pazarlama faaliyetlerine olan etkisi. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 120-135. DOI: 10.54969/abuijss.1165929tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1398
dc.description.abstractGünümüzde küreselleşmenin etkisiyle sınırlar ortadan kalkmış ve şirketler ulusal pazarın ötesinde faaliyet göstermeye başlamıştır. Yeni pazarlara uyum sağlama ihtiyacının artması, kültürler arasındaki farklılıkları anlamayı gerekli hale getirmiştir. Uluslararası pazarda rekabet avantajı elde etmeye çalışan her firma bu farklılıkları analiz etmeli ve pazarlama stratejisini bu çerçevede belirlemelidir. Bu çalışmada uluslararası pazarlamada kültür bileşenlerinden dil faktörünün reklam ve pazarlama faaliyetlerine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak bütünleşik literatür taraması yöntemi kullanılmış olup sonuç olarak, kültürel faktörleri göz ardı eden şirketler, farklı pazarlarda geri dönüşü olmayan başarısızlıklarla karşı karşıya kalmaktadır ve kültürel faktörler, tüketici davranışlarını önemli ölçüde etkilediği için uluslararası pazarlama üzerinde çok güçlü bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractToday, with the effect of globalization, borders have disappeared and companies have started to operate beyond the national markets. The increasing need to adapt to new markets has made it necessary to understand the differences between cultures. Every company trying to gain a competitive advantage in the international market should analyze these differences and determine their marketing strategy within this framework. In this study, the effect of language factor, which is one of the cultural components, on advertising and marketing activities in international marketing has been examined. As a research method, an integrated literature review was used. It is found that companies that ignore cultural factors are faced with irreversible failures in different markets and also that cultural factors have an important effect in international marketing as they significantly affect consumer behavior.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternational marketingen_US
dc.subjectUluslararası pazarlamatr_TR
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectDiltr_TR
dc.titleKültür bileşenlerinden dil faktörünün uluslararası pazarlama faaliyetlerine olan etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of language factor, as a culture component, on international marketing activitiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume3
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage120
dc.identifier.endpage135
dc.contributor.orcid0000-0003-2244-3948 [Zengin, Semra]
dc.contributor.abuauthorZengin, Semra
dc.contributor.yokid333814 [Zengin, Semra]
dc.identifier.doi10.54969/abuijss.1165929


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record