Show simple item record

dc.contributor.authorYüksel, İsmail
dc.date.accessioned2023-03-06T10:55:16Z
dc.date.available2023-03-06T10:55:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationYüksel, İ. (2022). İnternete erişim hakkı. Ankara Barosu Dergisi, 80(3), 141-173.tr_TR
dc.identifier.issn1300-9885
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1392
dc.description.abstractİnternetin hayatımızın bir parçası haline gelmesi ile birlikte bu teknolojiye erişimin bir hak olarak düzenlenip düzenlenemeyeceği de tartışma konusu olmuştur. İnternete erişimin bir hak olduğunu savunan yazarların bir kısmı bu hakkın mevcut temel haklardan türediğini, diğer kısmı ise tek başına bir hak olarak düzenlenmesi gerektiğini savunmaktadır. COVID-19 döneminde internete erişime duyulan ihtiyaç “dijital uçurum”u belirgin hale getirmiştir. İnternete erişime sahip olanlarla olmayanlar arasında temel hakların kullanılması açısından olduğu gibi ekonomik, sosyal ve kültürel alanlardaki uçurum derinleşmiştir. Uluslararası hukukta henüz bir istisna dışında temel hak olarak düzenlenmeyen internete erişim hakkı, yerel hukuklarda anayasal denetim organlarının kararlarıyla ya da evrensel hizmet kanunlarıyla korunmaktadır. Günümüzde sadece Yunanistan Anayasası internete erişimi bir hak olarak düzenlemektedir.tr_TR
dc.description.abstractAs soon as the internet become a part of our everyday life, whether access to this technology shall be considered a right or not, has been a point of debate. Those who support the right to internet access can be divided into two groups. First group claims that this right is a derivative of long-established rights whereas the second group claims that the right to internet access shall be a standalone right. The need for internet access during COVID-19 highlighted the “digital divide”. The distance between the individuals who does not have internet access and those who have has grown both regarding the enjoyment of fundamental rights as well as the economic, social, or cultural aspects of their lives. In domestic law internet access is protected by constitutional review organs or under universal service acts. Only the Greek Constitution stipulates right to internet access as a standalone right.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAnkara Barosu Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subjectHuman rightsen_US
dc.subjectİnsan haklarıtr_TR
dc.subjectPositive obligationsen_US
dc.subjectPozitif yükümlülüklertr_TR
dc.subjectUniversal serviceen_US
dc.subjectEvrensel hizmettr_TR
dc.subjectFreedom of expressionen_US
dc.subjectİfade hürriyetitr_TR
dc.titleİnternete erişim hakkıtr_TR
dc.title.alternativeRight to internet accessen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage141
dc.identifier.endpage173
dc.contributor.orcid0000-0001-8740-3520 [Yüksel, İsmail]
dc.contributor.abuauthorYüksel, İsmail
dc.contributor.yokid181391 [Yüksel, İsmail]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US
dc.identifier.doi10.30915/abd.1159396


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record