dc.contributor.author | Karagülle, Mehmet | |
dc.contributor.author | Süzen, Lütfiye Bikem | |
dc.date.accessioned | 2022-12-30T12:48:16Z | |
dc.date.available | 2022-12-30T12:48:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Karagülle, M. & Süzen, L. B. (2021). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin online anatomi eğitimine bakışı, I. Fizyoterapi Rehabilitasyon Eğitim Kongresi, 22-23 Ekim 2021. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12566/1331 | |
dc.description.abstract | Amaç: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında uzaktan eğitimle aldıkları anatomi dersinin teorik ve laboratuvar kısımlarına bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Google form aracılığıyla 16 sorudan oluşan bir anket hazırladık. Bu ankette öğrencilere öncelikle aktif olarak üniversitemizin kullanmakta olduğu Teams programı, Öğrenme yönetim sistemi programı ve öğrenci bilgi sistemini aktif olarak kullanıp kullanmadıklarını sorduk. Ardından anatomi eğitiminin teorik ve laboratuvar eğitimlerinin uzaktan eğitimle öğrenilebilirliğini, tekrar edilebilirliğini gibi sorular yönelttik. Öğrencilerimiz Kesinlikle katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum ve kesinlikle katılmıyorum şıklarından birini işaretleyerek formu doldurdular. Bulgular: Öğrencilerimiz uzaktan eğitimle anatomi derslerinde teorik ve laboratuvar derslerinde sistemle alakalı bir problem yaşamamışlardır. Anatomi ders içeriklerine hızlıca erişebilme imkanına sahip olmuşlardır. İstedikleri zaman sistemden dersleri tekrar etme imkanı da bulmuşlardır. Anatomi teorik ve laboratuvar derslerini uzaktan rahatlıkla öğrenebilme konusunda daha çok kararsız kalmaları dikkat çekmektedir. Öğrencilerimizin büyük çoğunluğu anatomi teorik ve laboratuvar derslerinin yüz yüze olmasının uygun olacağını düşünmektedirler. Sonuç: Öğrencilerimizin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimle anatomi derslerinin tekrar edilebilirliği, içeriğine hızlı ulaşımı ve giremedikleri dersleri sonradan izleyebilmeleri açısından yarar görmüştür. Ancak anatomi derslerinde özellikle laboratuvarın fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünün doğası gereği öğrencilerin konuya hakim olabilmeleri için yüz yüze eğitimle olması gerekmektedir. | tr_TR |
dc.description.abstract | Purpose: It is aimed to evaluate the perspectives of the students of the Physiotherapy and Rehabilitation department on the theoretical and laboratory parts of the anatomy course that they took with distance education in the 2020-2021 academic year. Methods: We prepared a questionnaire consisting of 16 questions via the Google form. In this survey, we first asked the students whether they actively use the Teams program, the Learning management system program and the student information system that our university is actively using. Then, we asked questions such as whether the theoretical and laboratory education of anatomy education can be learned through distance education and its repeatability. Our students filled out the form by ticking one of the options I strongly agree, agree, undecided, disagree or strongly disagree. Results: Our students did not experience any problems related to the system in the theoretical and laboratory courses in anatomy lessons with distance education. They had the opportunity to access the anatomy course contents quickly. They also had the opportunity to repeat the lessons from the system whenever they wanted. It is noteworthy that they are more indecisive about being able to learn anatomy theoretical and laboratory courses easily from a distance. The majority of our students think that it would be appropriate to have face-to-face anatomy theory and laboratory courses. Conclusion: The majority of our students benefited from distance education in terms of repeatability of anatomy lessons, quick access to the content and being able to follow the lessons they could not attend later. However, due to the nature of the physiotherapy and rehabilitation department of the laboratory, especially in anatomy classes, it is necessary for students to have face-to-face training in order to be able to master the subject. | en_US |
dc.description.sponsorship | No sponsor | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | I. Fizyoterapi Rehabilitasyon Eğitim Kongresi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Anatomy education | en_US |
dc.subject | Anatomi eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Online anatomy | en_US |
dc.subject | Online anatomi | tr_TR |
dc.subject | Anatomy in physiotherapy | en_US |
dc.subject | Fizyoterapide anatomi | tr_TR |
dc.title | Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin online anatomi eğitimine bakışı | tr_TR |
dc.title.alternative | Physiotherapy and rehabilitation department students' looks on online anatomy education | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en_US |
dc.relation.publicationcategory | National publication | en_US |
dc.contributor.orcid | 0000-0001-7463-3562 [Karagülle, Mehmet] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-2293-9388 [Süzen, Lütfiye Bikem] | |
dc.contributor.abuauthor | Karagülle, Mehmet | |
dc.contributor.abuauthor | Süzen, Lütfiye Bikem | |
dc.contributor.yokid | 313641 [Karagülle, Mehmet] | |
dc.contributor.yokid | 3475 [Süzen, Lütfiye Bikem] | |