• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of social media advertisements on customer purchase intention: evidence from Egypt

Thumbnail
Tarih
2021
Yazar
Farhan, Mennatalla
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Social media is continually used as a platform for advertisement and marketing. Organisations invest loads on social media advertisements for time, money, and service. However, there is still a question of how companies can build social media ads to attract and inspire consumers to buy their products. Therefore, this research seeks to define and test the critical factors associated with social media advertising to predict purchasing intention. This conceptual model was proposed by two factors: from the expanded unified technology adoption and use theory (UTAUT2) (performance expectancy and hedonic motivation) along with Informativeness and perceived relevancy, the data obtained from 376 Egyptian participants using online survey. Furthermore, SPSS and AMOS software were used in the data analysis. The main findings in structural equation modeling (SEM) have strongly supported the current model's validity and a significant impact of Informativeness on both performance expectancy and purchase intention. Also, they supported the significant impact of perceived relevancy on purchase intention. While the significant indirect impact of Hedonic motivation on purchase intention based on the role of performance expectancy as mediator variable , hedonic motivation also has positive impact on performance expectancy .This study gives a range of theory and practice guidance about how marketers can effectively plan and execute their advertising through social media platforms.
 
Sosyal medya sürekli olarak bir reklam ve pazarlama platformu olarak kullanılmaktadır. Kuruluşlar zaman, para ve hizmet için sosyal medya reklamlarına çok yatırım yaptılar. Bununla birlikte, tüketicilerin ürünlerini satın almaları için tüketicileri çekmek ve onlara ilham vermek için şirketlerin sosyal medya reklamlarını nasıl oluşturabilecekleri konusunda hala bir soru var. Bu nedenle, bu araştırma, satın alma amacını öngörmek için sosyal medya reklamcılığı ile ilgili kritik faktörleri belirlemeye ve test etmeye çalışmaktadır. Bu kavramsal model iki faktör tarafından önerilmiştir: Bilgilendirme ve genişletilmiş birleşik teknoloji teorisinden (UTAUT2) (performans ve beğeni motivasyonu) farkedilen ilgi. Veriler, anket formunu dolduran 376 Mısırlı katılımcıdan elde edilmiştir. Yapısal denklem modellemesindeki (SEM) temel bulgular, mevcut modelin geçerliliğini güçlü bir şekilde desteklemiştir ve performans beklentisi, beğeni motivasyonu, farkedilen ilgi ve bilgilendirmenin satın alma amacına önemli bir etkisi olmuştur. çalışmanin pazarlamacıların reklamlarını sosyal medya platformları aracılığıyla nasıl etkili bir şekilde planlayıp uygulayabileceklerine deir bir dizi teori ve pratik katkılar sağlayabileceği değerlendirilmektedir.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/921
Koleksiyonlar
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.